CaptainRoPro wrote:De Boeing 737-8K2, PH-BCK - LN7512 in zijn KLM bedrijfskleding...
https://twitter.com/AeroimagesChris/sta ... 41185?s=09
Iemand een idee van zijn "artiesten"naam?
CaptainRoPro wrote:De Boeing 737-8K2, PH-BCK - LN7512 in zijn KLM bedrijfskleding...
https://twitter.com/AeroimagesChris/sta ... 41185?s=09
Iemand een idee van zijn "artiesten"naam?
PH-BCK landt op 25 april op Schiphol.nemaco wrote:Weet iemand de delivery date van BCK en BCL?
CaptainRoPro wrote:De Boeing 737-8K2, PH-BCK - LN7512 in zijn KLM bedrijfskleding...
https://twitter.com/AeroimagesChris/sta ... 41185?s=09
Iemand een idee van zijn "artiesten"naam?
Bennie wrote:PH-BCK landt op 25 april op Schiphol.nemaco wrote:Weet iemand de delivery date van BCK en BCL?
CaptainRoPro wrote:De Boeing 737-8K2, PH-BCK - LN7512 in zijn KLM bedrijfskleding...
https://twitter.com/AeroimagesChris/sta ... 41185?s=09
Iemand een idee van zijn "artiesten"naam?
Dat wordt vaak hier bijgehouden.CaptainRoPro wrote:De B772, PH-BQD is terug naar Amsterdam gekeerd nadat hij was vertrokken als KL621 richting Atlanta... Iemand een idee waarom?
https://twitter.com/NikPhillips666/stat ... 39072?s=09
Dit zou dan dus een toestel in totaal minder betekenen.CaptainRoPro wrote:Vers van de pers... Definitief geen A350 meer voor de KLM.
De 7 A350's gaan naar Air France. Daarvoor krijgt KLM de 6 nog in order staande 787's van Air France.
Die blijven bij AFBerven1 wrote:Wat gebeurt er met Air France 787's? Gaan die toch naar de KLM?
Okay, maar KLM is meer gebaat bij een vloot van Boeing 777 en Boeing 787 voor langere afstanden. Ik sluit het ook niet uit dat de KLM meer 787-10 gaat bestellen. In elk geval is het mogelijk dat 787-9 de Airbussen A330's zuilen vervangen in nabije toekomst.Biem wrote:Die blijven bij AFBerven1 wrote:Wat gebeurt er met Air France 787's? Gaan die toch naar de KLM?
https://www.telegraaf.nl/financieel/346 ... ekomst-klm3 uur geleden in FINANCIEEL
De ondernemingsraad van luchtvaartmaatschappij KLM vreest voor massale outsourcing en verkoop van de onderhoudstak.
Dat zegt voorzitter Jan Willem van Dijk in een afscheidsinterview in de De Telegraaf.
Hij verwacht dat de luchtvaartmaatschappij verder uitgekleed wordt,
als gevolg van een nieuwe centralisatieplannen van het bestuur van moedermaatschappij Air France KLM.
Van Dijk’s afscheid valt in een turbulente periode.
De afgelopen maanden stonden bij KLM in het teken van de strijd om de herbenoeming van president-directeur Pieter Elbers.
De Nederlander werd voor het oog van de wereld vernederd door de nieuwe topman Benjamin Smith van Air France KLM,
die hem buiten de deur wilde zetten.
Het KLM-personeel kwam er aan te pas met 25.000 handtekeningen om de herbenoeming kracht bij te zetten.
Van Dijk (60) kijkt terug op op zijn periode als or-voorzitter in ‘oorlogstijd’.
Waarom spreekt u van een oorlogstijd?
„Omdat door de voortdurende wisselingen aan de top in concern steeds sprake is van strijd om de macht en over de zelfstandigheid van KLM.
De afgelopen drie jaren heb ik drie verschillende topmannen van de holding meegemaakt: De Juniac, Janaillac en Ben Smith.
In plaats van te luisteren naar de mensen en te kijken wat er aan bestaande afspraken ligt,
doen ze eenvoudigweg alsof er geen verleden is.
Dat leidt tot rokende puinhopen, die we als werknemers vervolgens moeten opruimen.”
Wat gaat er mis?
„Ons bedrijf lijkt soms een speeltuin van hobbyisten.
https://www.telegraaf.nl/financieel/346 ... ekomst-klmCeo Benjamin Smith wil ook centraliseren.
„En deze plannen zijn een stuk gevaarlijker dan die van zijn voorgangers.
Smith wil van KLM een zogeheten operating carrier maken, waarbij alle kennis en kunde uit het bedrijf gesneden wordt.
Dat is niet gunstig voor de ontwikkeling van KLM,
want daardoor dreigt hoogwaardige werkgelegenheid te verdwijnen naar Parijs.”
Die banen kunnen toch blijven bestaan?
„Dat betwijfel ik. De ceo van Air France KLM heeft in de afgelopen weken al laten zien dat hij een bestuur optuigt met veel buitenstaanders.
https://www.telegraaf.nl/financieel/346 ... ekomst-klmAls KLM hebben we vorig jaar de afdeling ‘customer experience’ in ere hersteld.
Het duurde soms wel een jaar voordat een simpele beslissing genomen werd.
Dat is veel te lang in de huidige snelle en concurrerende luchtvaartwereld.
Daarbij: Air France scoort miserabel als het gaat om klantentevredenheid.
Smith zit vanaf volgende week ook in de raad van commissarissen van KLM. Is Elbers nu vleugellam?
https://www.telegraaf.nl/financieel/346 ... ekomst-klmWat is het echte probleem?
„Het achterblijven van de prestaties van Air France.
Als KLM hebben wij een aantal jaren geleden besloten om harder te werken en langdurig af te zien van loonsverhoging,
waardoor we meer omzet en lagere kosten kregen.
Bij Air France is deze slag uitgebleven en daardoor loopt het bedrijf niet.
Dat is de grootste bedreiging voor onze toekomst. De cijfers spreken voor zich.”
Dat komt toch door de hoge sociale lasten in Frankrijk?
„Dat wordt nu als smoes gebruikt door de Franse top om de prestaties van KLM te bagatelliseren.
https://www.telegraaf.nl/financieel/346 ... ekomst-klmIk verwacht dat Smith herhaalt wat hij deed bij Air Canada:
eerst de piloten rustig krijgen met salarisverhogingen,
daarna gaat genadeloos het mes in de grondorganisatie,
inclusief uitbesteden van bedrijfsonderdelen die Smith niet cruciaal acht.
Wat dat betreft zijn wij niet zonder zorgen over de onderhoudsafdeling.”
Naar Teruel, datum weet ik nietD.R. wrote:Ik kan het niet vinden maar wanneer verlaat PH-BFU AMS en waar gaat ze heen?
6 mei.Biem wrote:Naar Teruel, datum weet ik nietD.R. wrote:Ik kan het niet vinden maar wanneer verlaat PH-BFU AMS en waar gaat ze heen?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more