Joh. Ik snap je punt wel.
Ik blijf echter van mening dat een retrojet iets heel anders is als een beschildering die eigenlijk maar een korte periode beslaat. De BXA heeft er een jaar of 8 mee gevlogen en was gewoon een normale spuitbeurt. Lage kosten en relatief veel terugverdientermijn voor de baten.
Een 100 jaar livery waar maar een korte tijd aandacht aan wordt gegeven en snel outdated is, moet je eerder alweer vervangen ipv te wachten op regulier noodzakelijk en dat is een extra kostenplaatje. Daarbij is de terugverdientermijn dan ook vele malen korter dan bij de genoemde retrojet. Je gaat tenslotte niet 8 jaar met “100 jaar KLM” op je romp vliegen.
Zelfde met Anthony Fokker op 1 van de staarten van de F70. Kleine aanpassing, korte periode, lage kosten.
De rest is allemaal emotie. Daar is nog nooit iemand rijk mee geworden behalve in dit geval peperdure marketingbureau’s die dit soort zaken juist stimuleren. En Nee ik studeer geen marketing.