Dutchbird wrote:Je zou voor de aardigheid de inhoud van het artikel kunnen plaatsen, in plaats van louter een link van een betaald lidmaatschappagina te spammen. Of ben je klandizie aan 't werven?
Het is inderdaad wel eens opvallend hoeveel links door 1 persoon er naar het “kwalitatieve” luchtvaartnieuws worden geplaatst alhier.
Aangezien men daar soms zelf vaak ook copy-paste toepast, hier het artikel wat in eerste instantie gewoon leesbaar was en ook toen is gelezen door mij. Hopelijk voor iedereen bevat dit artikel net zoveel fouten als normaal op deze website en gaat morgen alles gewoon door.
Boeing verstoort mogelijk opening eeuwfeest KLM
SCHIPHOL - Het strak gesmede plan van KLM om de nieuwe Boeing 787-10 in te zetten als opener van de festiviteiten rond de honderdste verjaardag van de luchtvaartmaatschappij wordt mogelijk door de vliegtuigbouwer verstoord.
KLM is de eerste Europese maatschappij die de Boeing 787-10 in ontvangst neemt. Volgens ingewijden zouden er mogelijk problemen zijn met de overdracht van de Europese certificeringsdocumenten.
Het toestel moet zaterdag, 100 dagen voor de honderdste verjaardag, landen op de Polderbaan en voor aankomst vliegen langs het KLM-hoofdkantoor in Amstelveen. Het is onzeker of dit doorgaat.
KLM heeft ruim 300 mensen uitgenodigd voor de ceremoniële aankomst op zaterdag en hiervoor de nodige buitenlandse journalisten ingevlogen en ondergebracht in hotels om optimale exposure te genereren. Ook nieuwszender CNN zou zijn betrokken bij de aankomst van het toestel. Er wordt gestudeerd op het inzetten van een Boeing 787-9 om de festiviteiten toch inhoud te kunnen geven, melden ingewijden
De Boeing 787-10 heeft de registratie PH-BKA en draagt de naam ‘Oranjebloesem'. Om te vieren dat KLM dit jaar haar honderdste verjaardag viert, is er op de romp een speciaal opschrift aangebracht.
Zes meter langer
De 787-10 is bijna zes meter langer dan de 787-9's die KLM al in dienst heeft en kan daardoor 50 passagiers extra vervoeren. In totaal kunnen er 344 passagiers mee, waarvan 38 in Business Class en de rest in Economy/Economy Comfort.
De Nederlandse luchtvaartmaatschappij heeft acht van deze toestellen besteld.
Airbus A350
Mogelijk wordt het aantal 787-10's in de toekomst verder uitgebreid. KLM en Air France hebben een order uitruil gedaan, waarbij Air France de zeven A350-900's van KLM krijgt en laatstgenoemde maatschappij zes 787-9's die haar Franse zuster nog verwachtte.
KLM houdt de mogelijkheid open om die 787-9's om te ruilen voor 787-10's, zo heeft een ingewijde aan deze site laten weten. Door de uitruil kan de maatschappij straks over 27 Dreamliners beschikken.