76-er wrote:Tja, zolang Schiphol op slot blijft kun je maar beter zo groot mogelijk vliegen. En met de -10 heb je ook meteen een goede vervanger van de 77E in huis, helemaal wanneer tezijnertijd de -10ER verschijnt. Als bonus ook wat beter comfort voor de klant.
Iets heel anders: wat moet uiteindelijk de 330's gaan vervangen? Boink biedt niks in die maat. Nee, de 788 telt niet, da's de nieuwe 767-200. Voor meerdere bestemmingen op zo'n 6-7-8 uur vliegen (Midden-Oosten, Noord/Midden-Afrika) is een 789 of groter gewoon overkill. De 321XLR wordt 'm niet, te klein en omdat het een Airbus is. (Grrr…) De NMA dan? Dat duurt nog wel een jaar of 10. Of dan knarsentandend toch maar een 33NEO? Ik zeg als klant, laat maar komen die Bus.
76-er wrote:77X als in de -8 of de -9? Ze gaan allebei nou niet echt als warme broodjes en er schijnt sprake van te zijn dat de -8 misschien helemaal niet meer komt. De -8 is een ULH toestel en zou ook de nieuwe -F moeten worden. U-turn-Al heeft zich al gemeld als launch customer van de freighter. De -9 dan? Nóg langer dan de 300, lijkt me dan niet echt handig als opvolger van de 77E. En voor vervanging van de 77W lijkt het me nu nog te vroeg. Over een jaar of tien zal de longhaul vloot wel bestaan uit de 789, 7810 en 77W. Super efficient natuurlijk, maar wel saaaaai.
76-er wrote:Wacht even, de 777-10??
Daar wordt over gespeculeerd maar dat (sub) type is niet aangekondigd door Boeing. Wel is in 2016 gezegd dat een stretch van de -9 in principe mogelijk is, als er genoeg belangstelling voor zou zijn.76-er wrote:Wacht even, de 777-10??
Misschien de nieuwe 797 die eraan zit te komen?76-er wrote:
Iets heel anders: wat moet uiteindelijk de 330's gaan vervangen? Boink biedt niks in die maat. Nee, de 788 telt niet, da's de nieuwe 767-200. Voor meerdere bestemmingen op zo'n 6-7-8 uur vliegen (Midden-Oosten, Noord/Midden-Afrika) is een 789 of groter gewoon overkill. De 321XLR wordt 'm niet, te klein en omdat het een Airbus is. (Grrr…) De NMA dan? Dat duurt nog wel een jaar of 10. Of dan knarsentandend toch maar een 33NEO? Ik zeg als klant, laat maar komen die Bus.
B744 PH-BFI zou volgens een bericht op Facebook ook gestickerd gaan worden.Aircolours wrote:Het schijnt dat de KLM Cityhopper ERJ170 PH-EXR en de ERJ190 PH-EXB nu ook gesignaleerd zijn met 100-stickers.
Da’s de NMA die 76-er al noemde...RudiMD11 wrote:Misschien de nieuwe 797 die eraan zit te komen?76-er wrote: De NMA dan?
De 330-300's hebben twee hele stoelen minder dan de 787-9 bij KLM bij de -200's scheelt het natuurlijk wel significant. Ik ben benieuwd of KLM toestellen met rond de 265 stoelen wil hebben. Zo ja dan heb je eigenlijk drie mogelijkheden: een mogelijk nieuw toestel voor de middellange afstand van Boeing, de A338 of de B788.nemaco wrote:Er wordt door KLM momenteel ook zeer serieus gerekend aan de 777X als vervanger voor 777-200’s.
Vervanger voor de 330’s vermoed ik nog meer 787-9’s ook al biedt deze iets meer capacitiet.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more