Moderator: gatso76
Als je het artikel en de bijgevoegde tweets leest, dan lijkt het eerder andersom te zijn.Avgeek wrote:https://www.at5.nl/artikelen/195353/eas ... p-schiphol
Had de sleepdienst van KLM weer eens haast?
Dan heeft Menzies wat uit te leggen aan Easyjet dusUnited wrote:Als je het artikel en de bijgevoegde tweets leest, dan lijkt het eerder andersom te zijn.Avgeek wrote:https://www.at5.nl/artikelen/195353/eas ... p-schiphol
Had de sleepdienst van KLM weer eens haast?
Dit heeft niets met vandaag op Schiphol te maken.Arne787 wrote:https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... n-zimbabwe
Volgens de Televaag was het andersom en werd de KLM 73 tegen de EasyJet gepushbacked...Avgeek wrote:Dan heeft Menzies wat uit te leggen aan Easyjet dusUnited wrote:Als je het artikel en de bijgevoegde tweets leest, dan lijkt het eerder andersom te zijn.Avgeek wrote:https://www.at5.nl/artikelen/195353/eas ... p-schiphol
Had de sleepdienst van KLM weer eens haast?
Kan allebei eigenlijk of de Easyjet kist is niet goed gepusht en raakte daardoor de KLM. Of de KLM is te vroeg begonnen aan ze push zonder op te merken dat er een ander vliegtuig op de taxiway staat. Moeilijk te zien vanuit de foto, maar beide situaties zijn kwalijk .frank kramer wrote:Volgens de Televaag was het andersom en werd de KLM 73 tegen de EasyJet gepushbacked...Avgeek wrote:Dan heeft Menzies wat uit te leggen aan Easyjet dusUnited wrote: Als je het artikel en de bijgevoegde tweets leest, dan lijkt het eerder andersom te zijn.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2084754 ... p-schiphol
Wie het weet mag het zeggen
Samenloop van verschillende omstandigheden.Avgeek wrote: Kan allebei eigenlijk of de Easyjet kist is niet goed gepusht en raakte daardoor de KLM. Of de KLM is te vroeg begonnen aan ze push zonder op te merken dat er een ander vliegtuig op de taxiway staat. Moeilijk te zien vanuit de foto, maar beide situaties zijn kwalijk .
Nooit gedacht dat dit van “boven” zou komen, erg vervelende situatie maar de werkdruk bij LVNL was al langer ‘hoog’.Arjenp wrote:Samenloop van verschillende omstandigheden.Avgeek wrote: Kan allebei eigenlijk of de Easyjet kist is niet goed gepusht en raakte daardoor de KLM. Of de KLM is te vroeg begonnen aan ze push zonder op te merken dat er een ander vliegtuig op de taxiway staat. Moeilijk te zien vanuit de foto, maar beide situaties zijn kwalijk .
De ground controller heeft ze allebij tegelijk push back clearance gegeven, hij dacht namelijk dat de EasyJet op de Hotel pier stond en heeft dus niet opgemerkt dat dit niet ging passen.
De EasyJet pusht als eerste en staat al bijna op de centerline wanneer de KLM'er recht achteruit gaat. De trekker chauffeur van de KLM heeft dit dus niet gezien danwel de situatie verkeerd ingeschat. De EasyJet zit in het laatse deel van de indraaiende bocht wanneer ze elkaar raken.
Dat is een conclusie die erg kort door de bocht is. Op de tape is hiervan niets te merken, integendeel zelfs want de controller is in een goede bui. Bovendien is het gedurende bijna twee minuten voordat de Easy voor het eerst roept stil op de frequentie. Als Easy dag in dag uit op de Hotel staat dan wordt dat gewoon muscle memory. En dan kunnen dit soort dingen gebeuren als ze ineens ergens anders staan. =censored= happens.Avgeek wrote:Nooit gedacht dat dit van “boven” zou komen, erg vervelende situatie maar de werkdruk bij LVNL was al langer ‘hoog’.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more