Alle 169 kisten in de vloot? Dat betwijfel ik.Dutchbird wrote:Is het nu werkelijk nodig om wekenlang dit topic te vervuilen met bovenstaande onzin? Uiteindelijk krijgen alle kisten zo'n sticker...
Alle 169 kisten in de vloot? Dat betwijfel ik.Dutchbird wrote:Is het nu werkelijk nodig om wekenlang dit topic te vervuilen met bovenstaande onzin? Uiteindelijk krijgen alle kisten zo'n sticker...
Jaha, want de PH-BHG (B789) heeft hem ookB767-300ER wrote:Gaat toch echt gebeuren
funny post!CaptainRoPro wrote:B767-300ER wrote:Gaat toch echt gebeuren
En is de naam voor de BCL ook bekend? Anders zou Pechvogel wel een leuke zijn
Volgens RobK, een zeer betrouwbare bron op Airliner.net :CaptainRoPro wrote:Iemand enig idee waarom de levering zo enorm is uitgesteld met 8 maanden? Nu weet ik van de vertraging wegens het feit dat hij beschoten was tijdens het treintransport... maar nu zag ik ook dat (volgens de production list die van alles bij houdt) de BCL weer terug is op de Final Assembly Line.....nemaco wrote:De levering van BCL is uitgesteld van april 2019 naar december 2019
captainropro wrote:De B738 PH-BCL heeft ook de Final Assembly Line verlaten en staat nu op de Flightline.
Lijkt er dus toch op dat het een maandagochtend model was waarbij een maat niet goed overgenomen is. Iets met een 800 vs MAX8?747classic wrote: Volgens RobK, een zeer betrouwbare bron op Airliner.net :
LN 7542 (1) fuselage has an issue which does not meet Boeing spec and won't be built. A replacement fuselage is on order from Spirit and will become LN 7542 (2) with the original msn 63624 but new tab/block ID YV676. LN 7642 (1) is now msn 98801 and no longer has any customer or registration assigned
Zie : https://www.airliners.net/forum/viewtop ... #p21518235
KLM-747 in Zimbabwe over enkele dagen terug op Schiphol
De Boeing 747 van KLM Cargo, die op maandagavond 8 juli een vleugelklep verloor,
zal binnen enkele dagen terug naar Schiphol vliegen,
zo meldt zowel een woordvoerster van KLM desgevraagd aan Up.
20 juli 2019
Volgens de woordvoerster van KLM wordt de vleugelklep vandaag naar Harare overgebracht
en zal de Boeing 747, naar verwachting,
op 20 juli retour kunnen vliegen.
Eerder sprak Up met een woordvoerder van Air France KLM Martinair Cargo en
hij vertelde dat de maatschappij met het vliegveld, autoriteiten en Boeing
afspraken heeft gemaakt over de reparatie van het toestel.
Reparatie
Die afspraken moeten volgens de zegsman ervoor zorgen
dat de reparatie volledig op het vliegveld van Harare wordt uitgevoerd.
Als de 747 eenmaal weer terug op Schiphol staat kan het toestel meteen weer op vluchten worden ingezet.
Is dit dan nu officieel de laatste gebouwde 737NG of blijft die van Skymark (LN7597) de laatste gebouwde, dit omdat de LN officieel niet verandert?747classic wrote:Volgens RobK, een zeer betrouwbare bron op Airliner.net :CaptainRoPro wrote:Iemand enig idee waarom de levering zo enorm is uitgesteld met 8 maanden? Nu weet ik van de vertraging wegens het feit dat hij beschoten was tijdens het treintransport... maar nu zag ik ook dat (volgens de production list die van alles bij houdt) de BCL weer terug is op de Final Assembly Line.....nemaco wrote:De levering van BCL is uitgesteld van april 2019 naar december 2019
LN 7542 (1) fuselage has an issue which does not meet Boeing spec and won't be built. A replacement fuselage is on order from Spirit and will become LN 7542 (2) with the original msn 63624 but new tab/block ID YV676. LN 7642 (1) is now msn 98801 and no longer has any customer or registration assigned
Zie : https://www.airliners.net/forum/viewtop ... #p21518235
De inmiddels door Boeing afgekeurde romp, L/N 7542 (1), PH-BCL is van de assembly line verwijderd. Een nieuwe romp is besteld bij Spirit Aerospace (Wichita) en wordt later geleverd (November ?)747classic wrote:
Volgens RobK, een zeer betrouwbare bron op Airliner.net :
LN 7542 (1) fuselage has an issue which does not meet Boeing spec and won't be built. A replacement fuselage is on order from Spirit and will become LN 7542 (2) with the original msn 63624 but new tab/block ID YV676. LN 7642 (1) is now msn 98801 and no longer has any customer or registration assigned
Zie : https://www.airliners.net/forum/viewtop ... #p21518235
PH-BCO neem ik aan?747classic wrote:747classic wrote:
L/N 7367, MSN 62577, tabulation number YV671, PH-BXO
Stratofreighter wrote:https://www.upinthesky.nl/2019/07/18/bo ... -zimbabwe/
KLM-747 in Zimbabwe over enkele dagen terug op Schiphol
De Boeing 747 van KLM Cargo, die op maandagavond 8 juli een vleugelklep verloor,
zal binnen enkele dagen terug naar Schiphol vliegen,
zo meldt zowel een woordvoerster van KLM desgevraagd aan Up.
20 juli 2019
Volgens de woordvoerster van KLM wordt de vleugelklep vandaag naar Harare overgebracht
en zal de Boeing 747, naar verwachting,
op 20 juli retour kunnen vliegen.
Eerder sprak Up met een woordvoerder van Air France KLM Martinair Cargo en
hij vertelde dat de maatschappij met het vliegveld, autoriteiten en Boeing
afspraken heeft gemaakt over de reparatie van het toestel.
Reparatie
Die afspraken moeten volgens de zegsman ervoor zorgen
dat de reparatie volledig op het vliegveld van Harare wordt uitgevoerd.
Als de 747 eenmaal weer terug op Schiphol staat kan het toestel meteen weer op vluchten worden ingezet.
...meer via
https://www.upinthesky.nl/2019/07/18/bo ... -zimbabwe/
Twee maanden voor een D-check? Wow!nemaco wrote: PH-CKC is op 25 juni vertrokken naar Xiamen voor een D-check en zal in nieuwe livery terugkomen rond 20 augustus.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more