Moderator: gatso76
1 van de maingear wheel was kapot gegaan bij take off in dubai. ze besloten toch door te vliegen naar ams.TheDutchWesley wrote:EK149 op de 18C als voorzorgslanding (gepopte nosewheel(s)) met een rits hulpdiensten erachter. Rest wordt naar 27 geleid.
http://avherald.com/h?article=4cb7439d&opt=0AviaView wrote:09/08 KL591 AMS-JNB PH-BQA boven Algerije omgekeerd naar AMS. Iemand een reden?
Incident: KLM B772 over Algeria on Aug 9th 2019, failure of weather radars
A KLM Boeing 777-200, registration PH-BQA performing flight KL-591 from Amsterdam (Netherlands) to Johannesburg (South Africa),
was enroute at FL350 over Algeria when the crew decided to turn around and return to Amsterdam.
The aircraft landed safely in Amsterdam about 6:10 hours after departure.
A passenger reported the crew announced both weather radars had failed, in addition a fuel quantity indication appeared to be faulty.
The occurrence aircraft returned to service about 44 hours after landing back.
Zie ookA380-800 wrote:1 van de maingear wheel was kapot gegaan bij take off in dubai. ze besloten toch door te vliegen naar ams.TheDutchWesley wrote:EK149 op de 18C als voorzorgslanding (gepopte nosewheel(s)) met een rits hulpdiensten erachter. Rest wordt naar 27 geleid.
6 septemberArjenp wrote:The pilots of HV1041 on the 9th of September were busy with anything but flying, almost causing another taxiway takeoff. Details here.
Ongeacht de oorzaak snap ik niet dat het verschil tussen een taxibaan en startbaan onopgemerkt gaat bij twee mensen, dat is alles.B767-300ER wrote: Overigens is je opmerking dat ze met van alles bezig waren behalve vliegen erg voorbarig en suggestief. Het onderzoek loopt tenslotte nog.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more