Vergeet ook niet hoe die corruptie ook helaas in het Nederlandse stelsel bestaat.phkza wrote:Vergeet niet hoe corrupt het systeem in veel van dit soort landen vaak is. Drugsbendes kopen her en der een douanier om, met als deal dat 9 van de 10 landingen wordt doorgelaten. De gevallen die wél worden "ontdekt" worden vervolgens enorm opgeblazen in de lokale media, ter meerdere glorie van het justitieel apparaat.
Het is voor de 'Nederlandse' spil in zo'n drugstraject zelfs nog een geluk dat de Argentijnen zoals je eigenlijk al meldt iets te groot ego hebben en zelf de "vangst" willen doen, terwijl als er enige samenwerking met de Nederlanders had plaatsgevonden je ook de ontvangende partij had kunnen pakken.
Bizar ja, en helaas vergelijkbaar met vrachtwagenchauffeurs die opgepakt worden omdat er insluipers in de trailer klimmen.nemaco wrote:De piloten van PH-CKA zouden nog steeds in voorarrest zitten in Buenos Aires. Ik vind het een bizarre situatie dat zij zo lang vast zitten. Ik vermoed dat dit wereldwijd veel discussie zal opleveren. Voor iedere piloot levert het vervoer van vracht dus een gigantisch risico op. De piloten hebben geen enkele controle op de lading op het maindeck en al zeker geen controle over de lading van het lowerdeck.
Hopelijk gauw duidelijkheid en toestel en bemanning gauw weg daar.