Nogmaals, ik pretendeer niet dat inzet van 4 stuks 747combi's KLM gaat redden.
Het lijkt mij echter verstandig voor KLM om (zonder vooroordelen) een selectie te maken uit de verschillende beschikbare vliegtuigtypen voor een eventuele inzet als "tijdelijke freighter"
De 747combi heeft daarbij veruit de grootste volume gelimiteerde payload en is bovendien makkelijk inzetbaar op full freighter bestemmingen, ivm crew omlopen.
Vooral voor landen , welke momenteel slechts een beperk aantal (vracht)vluchten toestaan, lijkt het daarbij economischer om het vliegtuigtype te nemen met de hoogste (volume limited) payload.
Ook de 777-300ER of 787-10 kunnen natuurlijk gebruikt worden als "tijdelijke freighter", echter beiden zijn meer volume gelimiteerd (belly loading).
Samenvattend, KLM, maak een afweging op feiten en niet op onderbuikgevoelens : oude kist, brandstof slurper, etc.
En lees de open brief aan Ben Smith, voorzitter van de Air France KLM Group en Pieter Elbers, president KLM Royal Dutch Airlines van Stan Wraight nog eens goed :
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... eft-langer
en kijk goed naar bijna dezelfde argumenten om ook de 747combi als "tijdelijk freighter" in te zetten.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.