mac wrote:Als KLM ooit weer Airbussen gaat bestellen dan zal die keuze bedrijfseconomisch zijn en niet omdat een Corona-steunpakket die vraagt. Denk niet dat de Nederlandse overheid die als voorwaarde gaat stellen. En voorlopig zitten ze in Amstelveen ruim in de vliegtuigen.Avgeek wrote:Zo te zien krijg ik misschien toch gelijk.Eug14 wrote:Een beetje oftopic https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ven-kopen? maar dit kan wel van invloed zijn op de gehele organisatie.
Ga er maar van uit dat KLM ook dit zal moeten doen
Dus eh; @747classic; geen 747 full pax ombouwen naar combi, maar combi naar "full freighter".Sommige luchtvaartmaatschappijen, zoals Air Canada, Finnair en Austrian Airlines, hebben zelfs de stoelen uit passagierscabines verwijderd zodat er nog meer vracht mee kan aan boord.
KLM overweegt om dat ook te doen. Het ligt daarbij niet voor de hand dat stoelen uit Boeing 777’s of 787’s worden gehaald. Wel wordt volgens Den Heijer gekeken naar de mogelijkheid om de stoelen te verwijderen uit de Boeing 747-400 Combi’s, die momenteel worden ingezet op de luchtvrachtbrug vanuit China. Op die manier zou extra vrachtcapaciteit ontstaan. Een definiitief besluit daarover is nog niet genomen.
De PH-BFY is een combi in full pax configuratie, welke relatief makkelijk om te bouwen is tot combi, incl partition en 9G crash net, hierdoor is veel meer cargo (volume) mogelijk dan met het alleen verwijderen van stoelen.Iemand91 wrote:https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... p-schiphol
Interessante passage:Dus eh; @747classic; geen 747 full pax ombouwen naar combi, maar combi naar "full freighter".Sommige luchtvaartmaatschappijen, zoals Air Canada, Finnair en Austrian Airlines, hebben zelfs de stoelen uit passagierscabines verwijderd zodat er nog meer vracht mee kan aan boord.
KLM overweegt om dat ook te doen. Het ligt daarbij niet voor de hand dat stoelen uit Boeing 777’s of 787’s worden gehaald. Wel wordt volgens Den Heijer gekeken naar de mogelijkheid om de stoelen te verwijderen uit de Boeing 747-400 Combi’s, die momenteel worden ingezet op de luchtvrachtbrug vanuit China. Op die manier zou extra vrachtcapaciteit ontstaan. Een definiitief besluit daarover is nog niet genomen.
Hebben D66 en GL het te zeggen bij KLM? Volgens mij nietAvgeek wrote:mac wrote:Als KLM ooit weer Airbussen gaat bestellen dan zal die keuze bedrijfseconomisch zijn en niet omdat een Corona-steunpakket die vraagt. Denk niet dat de Nederlandse overheid die als voorwaarde gaat stellen. En voorlopig zitten ze in Amstelveen ruim in de vliegtuigen.Avgeek wrote: Zo te zien krijg ik misschien toch gelijk.
Ga er maar van uit dat KLM ook dit zal moeten doen
Klopt qua vloot zitten ze goed, maar een eventuele vernieuwing word hoogstwaarschijnlijk de Airbussen.
Vergeet niet dat D66/GL maar al te graag zuiniger wil vliegen
Ben ik volledig met je eens, maar dat kost "euro's" en die heeft KLM momenteel niet.76-er wrote:Stuur die BFY nou maar gewoon naar Tel Aviv voor BDSF conversie. Duurt ff, maar dat heb je ook wat.
KLM vervoert reeds een hoop vracht van/naar bestemmingen binnen Europa. Er is namelijk een trucking 'feeder' netwerk. In een vrachtwagen past ook veel grotere vracht (o.a. maindeck platen) dan de grootte van een passagiersdeur.Berven1 wrote:En op zich kan ook een paar 737-800 of 737-900 omgebouwd tot een vrachttoestel, waar men binnen europa vracht kan vervoeren. Bv. van Sjanghai naar Amsterdam en van Amsterdam naar b.v. Kopenhagen of Stockholm met een 737.
Is het zeker dat deze vracht wel via KLM gaat en niet met andere vrachtmaatschappijen? Volgens mij vliegen de combi’s alleen voor Philips. Dan zouden ze B777’s of B787’s in moeten zetten.Marcelb wrote:In een briefing voor de Tweede Kamer gaf iemand die inkoop doet van beschermingsmiddelen aan dat er vanaf volgende week tweemaal per dag op China wordt gevlogen met vracht. Het zou gaan om Shanghai en Beijing.
Weet iemand de details? Hoe vaak vliegen de 747 Combi's nu op China? Komen er B777 met cargo in cabine erbij?
Eert wrote:Is het zeker dat deze vracht wel via KLM gaat en niet met andere vrachtmaatschappijen? Volgens mij vliegen de combi’s alleen voor Philips. Dan zouden ze B777’s of B787’s in moeten zetten.Marcelb wrote:In een briefing voor de Tweede Kamer gaf iemand die inkoop doet van beschermingsmiddelen aan dat er vanaf volgende week tweemaal per dag op China wordt gevlogen met vracht. Het zou gaan om Shanghai en Beijing.
Weet iemand de details? Hoe vaak vliegen de 747 Combi's nu op China? Komen er B777 met cargo in cabine erbij?
Eerste KLM 777-300ER vlucht terug vanuit Shanghai.Marcelb wrote:In een briefing voor de Tweede Kamer gaf iemand die inkoop doet van beschermingsmiddelen aan dat er vanaf volgende week tweemaal per dag op China wordt gevlogen met vracht. Het zou gaan om Shanghai en Beijing.
Weet iemand de details? Hoe vaak vliegen de 747 Combi's nu op China? Komen er B777 met cargo in cabine erbij?
Creatief/Flexibel zijn : Ombouw BFY naar Combi configuratie mbv. onderdelen BFS kost niets, alleen arbeidsloon van een paar GWK's en monteurs. (genoeg aanwezig)nemaco wrote:De 3 x 747's (BFT, BFV en BFW) gaan binnen enkele dagen 14 keer per week vliegen naar China. Shanghai wordt inmiddels rechtstreeks aangevlogen. Alleen Peking gaat nog via Seoul maar ook dit zal binnen enkele dagen rechtstreeks worden. De behoeft aan het aantal combi's neemt toe en BFY was een optie geweest echter wil KLM geen geld uitgeven aan de ombouw terug naar combi.
747classic wrote:Creatief/Flexibel zijn : Ombouw BFY naar Combi configuratie mbv. onderdelen BFS kost niets, alleen arbeidsloon van een paar GWK's en monteurs. (genoeg aanwezig)nemaco wrote:De 3 x 747's (BFT, BFV en BFW) gaan binnen enkele dagen 14 keer per week vliegen naar China. Shanghai wordt inmiddels rechtstreeks aangevlogen. Alleen Peking gaat nog via Seoul maar ook dit zal binnen enkele dagen rechtstreeks worden. De behoeft aan het aantal combi's neemt toe en BFY was een optie geweest echter wil KLM geen geld uitgeven aan de ombouw terug naar combi.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more