5000 banen geschrapt bij KLM: 'Wees open en eerlijk naar personeel'
https://digital.publications.klm.com/ce ... juli-2020/CEO Column
“Sometimes the hardest thing and
the right thing are the same” – The Fray
Datum: 31 juli 2020
En natuurlijk is niet alleen voor het vliegend personeel kan een eerder pensioen en jongeren een kans geven een optie zijn...!!!747classic wrote:Heren, accepteer dat het nooit meer zo wordt als voor de coronacrises.
KLM heeft vele beloften moeten doen aan de regering (lees : milieulobby) om de (overlevings)lening te verkrijgen.
Nachtvluchten en korte afstandsvluchten zullen worden gereduceerd.
Nog een tip voor de gedwongen ontslagen bij het vliegend personeel (zowel cockpit als cabine) : tijdelijke terugkeer naar de "oude" pensioen leeftijden van een paar jaar geleden. (vliegers 56 jaar en cabine 60 jaar) zou een boel problemen oplossen en de jeugd (met nog een toekomst voor zich) behoeden voor voortijdig ontslag. Bovendien was voor deze groep het pensioen zo wie zo al berekend op de oude pensioen data.
Het vliegend personeel, lees vliegers, leeft in een totaal andere wereld dan de rest van het personeel.....Fiets wrote:En natuurlijk is niet alleen voor het vliegend personeel kan een eerder pensioen en jongeren een kans geven een optie zijn...!!!747classic wrote:Heren, accepteer dat het nooit meer zo wordt als voor de coronacrises.
KLM heeft vele beloften moeten doen aan de regering (lees : milieulobby) om de (overlevings)lening te verkrijgen.
Nachtvluchten en korte afstandsvluchten zullen worden gereduceerd.
Nog een tip voor de gedwongen ontslagen bij het vliegend personeel (zowel cockpit als cabine) : tijdelijke terugkeer naar de "oude" pensioen leeftijden van een paar jaar geleden. (vliegers 56 jaar en cabine 60 jaar) zou een boel problemen oplossen en de jeugd (met nog een toekomst voor zich) behoeden voor voortijdig ontslag. Bovendien was voor deze groep het pensioen zo wie zo al berekend op de oude pensioen data.
En wie moet dit gaan faciliteren? De NS, alsjeblieft niet na hun FYRA succes zijn zij de laatste waar je zaken mee wil doen over hogesnelheidstreinen. De Thalys en ICE zullen in verhouding duurder zijn dan vliegen, omdat er doorgaans meer mensen de trein nemen naar België en Frankrijk dan het vliegtuig.mac wrote:Dan wordt het tijd dat er een goed (inter)nationaal netwerk gaat komen voor treinen zoals de ICE. Binnen Duitsland en Frankrijk werkt dat inderdaad heel goed. Echter vanuit Nederland met dat soort treinen is nog een drama. En veel goedkoper is het ook niet. Zeker niet als je een apart kaartje moet kopen voor de trein.
Daarnaast denk ik dat de buitenlandse reiziger geen besef heeft dat qua tijd de trein naar Dusseldorf of Brussel een goede optie is. Die heeft geen idee hoever Brussel of Dusseldorf bij Amsterdam vandaan liggen.
Welke wereld dan?ErwinS wrote:Het vliegend personeel, lees vliegers, leeft in een totaal andere wereld dan de rest van het personeel.....Fiets wrote:En natuurlijk is niet alleen voor het vliegend personeel kan een eerder pensioen en jongeren een kans geven een optie zijn...!!!747classic wrote:Heren, accepteer dat het nooit meer zo wordt als voor de coronacrises.
KLM heeft vele beloften moeten doen aan de regering (lees : milieulobby) om de (overlevings)lening te verkrijgen.
Nachtvluchten en korte afstandsvluchten zullen worden gereduceerd.
Nog een tip voor de gedwongen ontslagen bij het vliegend personeel (zowel cockpit als cabine) : tijdelijke terugkeer naar de "oude" pensioen leeftijden van een paar jaar geleden. (vliegers 56 jaar en cabine 60 jaar) zou een boel problemen oplossen en de jeugd (met nog een toekomst voor zich) behoeden voor voortijdig ontslag. Bovendien was voor deze groep het pensioen zo wie zo al berekend op de oude pensioen data.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more