Eerder is in deze draad een lijst gepubliceerd met 21 registraties: NXA t/m NXV compleet behalve de NXQ. Spannender wordt welke toestellen er uit gaan. In tegenstelling tot de eerder gepubliceerde lijst van alleen E190's lijkt het er op dat er ook 737-700's bij zullen zijn.
Current planning
KMCI is een mogelijkheid (van meerdere). En 7.12 is nog niet bevestigd!
PH-NXA komt waarschijnlijk eind januari i.p.v. februari.
B737 is KLM vloot, E190 is KLC vloot. Klinkt misschien gek, maar dit zijn 2 verschillende clubs met o.a. een eigen Air Operator Certificate en een eigen CAO.HV-EIN wrote: ↑16 Nov 2020, 16:57 Wellicht is het hier al eerder genoemd, maar ik heb het niet kunnen vinden. Waarom is er met de E2 wel al een vervanger voor de relatief jongere E190's (de oudste is 12 jaar oud), terwijl maar liefst 13 737's al 20 jaar of ouder zijn?
En ja, het is mij bekend dat ze hiermee ook de B737 willen uitfaseren. Maar die zijn betrekkelijk jong vergeleken met de B738 en B739.
Vlak hierbij ook de issues met de 737 MAX niet uit....B767-300ER wrote: ↑16 Nov 2020, 17:22 Vwb de vlootvervanging van de 737:
Ik meen mij te herinneren dat er dit jaar een tender uitgeschreven zou worden ter vervanging van oa de 737 vloot van KLM.
(En de 737 vloot van Transavia en van AF (32x))
Denk zomaar dat dit door Corona op de lange(re) baan is geschoven. In een periode van staatsteun miljardendeals sluiten lijkt mij ook niet echt gepast. Daarbij kunnen de machines nog wel even door.
HV-EIN wrote: ↑16 Nov 2020, 16:57 Wellicht is het hier al eerder genoemd, maar ik heb het niet kunnen vinden. Waarom is er met de E2 wel al een vervanger voor de relatief jongere E190's (de oudste is 12 jaar oud), terwijl maar liefst 13 737's al 20 jaar of ouder zijn?
En ja, het is mij bekend dat ze hiermee ook de B737 willen uitfaseren. Maar die zijn betrekkelijk jong vergeleken met de B738 en B739.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more