Ik denk wegens het weer, Er zijn meerdere vluchten van oa de KLM die eigenlijk gisteren hadden moeten vertrekken voor hun vlucht naar EHAM, maar vandaag pas zijn vertrokken:
Schiphol was gisteravond dicht (zogenaamde 'zero rate') in verband met de sneeuw. Ook op dit moment zijn er nauwelijks bruikbare opstelplaatsen beschikbaar.patrick@tediek.com wrote: ↑08 Feb 2021, 14:55Ik denk wegens het weer, Er zijn meerdere vluchten van oa de KLM die eigenlijk gisteren hadden moeten vertrekken voor hun vlucht naar EHAM, maar vandaag pas zijn vertrokken:
BCN-AMS KL9871
OTP-AMS KL9865
DUB-AMS KL9866
KBP-AMS KL9877
MAD-AMS KL9879
Bennie wrote: ↑08 Feb 2021, 15:53Schiphol was gisteravond dicht (zogenaamde 'zero rate') in verband met de sneeuw. Ook op dit moment zijn er nauwelijks bruikbare opstelplaatsen beschikbaar.patrick@tediek.com wrote: ↑08 Feb 2021, 14:55Ik denk wegens het weer, Er zijn meerdere vluchten van oa de KLM die eigenlijk gisteren hadden moeten vertrekken voor hun vlucht naar EHAM, maar vandaag pas zijn vertrokken:
BCN-AMS KL9871
OTP-AMS KL9865
DUB-AMS KL9866
KBP-AMS KL9877
MAD-AMS KL9879
On Feb 8th 2021 The Aviation Herald learned, that the left hand engine of PH-BVA was replaced, engine runs of both engines on Feb 4th 2021 were successful. On Feb 7th 2021 a crew was flown in to Beijing via Seoul (South Korea) with B772 PH-BQA on flight KL-855, that continued to Beijing as flight KL-892 arriving in Beijing in the wee hours of Feb 8th 2021. PH-BVA was scheduled to return to Amsterdam as flight KL-898 on Feb 7th 2021 and was delayed to Feb 8th 2021. During push back of PH-BVA the crew received a fault indication on the right hand engine, the aircraft was returned back on stand, the crew boarded PH-BQA again and returned to Amsterdam with PH-BQA as flight KL-892. Flight KL-898 was subsequently cancelled. PH-BVA still remains on the ground in Beijing as per Feb 8th 2021.
Bedankt allen, ik zie nu ook meerdere vluchten onder een KL98xx/99xx vluchtnummer zoals de ARN-AMS KL9959patrick@tediek.com wrote: ↑08 Feb 2021, 16:14Bennie wrote: ↑08 Feb 2021, 15:53Schiphol was gisteravond dicht (zogenaamde 'zero rate') in verband met de sneeuw. Ook op dit moment zijn er nauwelijks bruikbare opstelplaatsen beschikbaar.patrick@tediek.com wrote: ↑08 Feb 2021, 14:55
Ik denk wegens het weer, Er zijn meerdere vluchten van oa de KLM die eigenlijk gisteren hadden moeten vertrekken voor hun vlucht naar EHAM, maar vandaag pas zijn vertrokken:
BCN-AMS KL9871
OTP-AMS KL9865
DUB-AMS KL9866
KBP-AMS KL9877
MAD-AMS KL9879
CDG - AMS (PH-BXR) vlucht was gisteravond geannuleerd en vertrekt nu als KL1228/KLM9878 naar Amsterdam
Na het avherald report te hebben gelezen, komt bij mij toch de volgende vraag op : meer dan 3 uur doorvliegen met een onbetrouwbare motor, welke na een tijdje is afgezet.niekkie wrote: ↑08 Feb 2021, 16:31 http://avherald.com/h?article=4e1382b3&opt=0
now rescheduled for February 10, but see if it will go aheadOn Feb 8th 2021 The Aviation Herald learned, that the left hand engine of PH-BVA was replaced, engine runs of both engines on Feb 4th 2021 were successful. On Feb 7th 2021 a crew was flown in to Beijing via Seoul (South Korea) with B772 PH-BQA on flight KL-855, that continued to Beijing as flight KL-892 arriving in Beijing in the wee hours of Feb 8th 2021. PH-BVA was scheduled to return to Amsterdam as flight KL-898 on Feb 7th 2021 and was delayed to Feb 8th 2021. During push back of PH-BVA the crew received a fault indication on the right hand engine, the aircraft was returned back on stand, the crew boarded PH-BQA again and returned to Amsterdam with PH-BQA as flight KL-892. Flight KL-898 was subsequently cancelled. PH-BVA still remains on the ground in Beijing as per Feb 8th 2021.
Ja, maar die SOP geldt uitsluitend in geval van een IFSD....747classic wrote: ↑08 Feb 2021, 17:47Na het avherald report te hebben gelezen, komt bij mij toch de volgende vraag op : meer dan 3 uur doorvliegen met een onbetrouwbare motor, welke na een tijdje is afgezet.niekkie wrote: ↑08 Feb 2021, 16:31 http://avherald.com/h?article=4e1382b3&opt=0
now rescheduled for February 10, but see if it will go aheadOn Feb 8th 2021 The Aviation Herald learned, that the left hand engine of PH-BVA was replaced, engine runs of both engines on Feb 4th 2021 were successful. On Feb 7th 2021 a crew was flown in to Beijing via Seoul (South Korea) with B772 PH-BQA on flight KL-855, that continued to Beijing as flight KL-892 arriving in Beijing in the wee hours of Feb 8th 2021. PH-BVA was scheduled to return to Amsterdam as flight KL-898 on Feb 7th 2021 and was delayed to Feb 8th 2021. During push back of PH-BVA the crew received a fault indication on the right hand engine, the aircraft was returned back on stand, the crew boarded PH-BQA again and returned to Amsterdam with PH-BQA as flight KL-892. Flight KL-898 was subsequently cancelled. PH-BVA still remains on the ground in Beijing as per Feb 8th 2021.
Is de SOP voor een tweemotorig vliegtuig niet, : land at nearest suitable airport" en niet "land at most convient airport" ?
Ik dacht ergens gezien te hebben dat de BXM na een bezoekje Norwich de nieuwe livery had, mogelijk de BXG ook na het bezoekje Norwich vorige week. BGQ staat op dit moment in NWI, geen idee of dit voor repaint is.
Ik dacht ergens gezien te hebben dat de BXM na een bezoekje Norwich de nieuwe livery had, mogelijk de BXG ook na het bezoekje Norwich vorige week. BGQ staat op dit moment in NWI, geen idee of dit voor repaint is.
Typisch geval van "Bending the rules", lijkt mij iets voor een nader onderzoek door de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILENT)Bennie wrote: ↑08 Feb 2021, 19:20Ja, maar die SOP geldt uitsluitend in geval van een IFSD....747classic wrote: ↑08 Feb 2021, 17:47Na het avherald report te hebben gelezen, komt bij mij toch de volgende vraag op : meer dan 3 uur doorvliegen met een onbetrouwbare motor, welke na een tijdje is afgezet.niekkie wrote: ↑08 Feb 2021, 16:31 http://avherald.com/h?article=4e1382b3&opt=0
now rescheduled for February 10, but see if it will go ahead
Is de SOP voor een tweemotorig vliegtuig niet, : land at nearest suitable airport" en niet "land at most convient airport" ?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more