Ja, de vlucht vloog 180' ETOPS.mac wrote: ↑09 Feb 2021, 11:40 Geen idee welke route deze vlucht precies volgde maar welke luchthavens waren op die dag dichterbij en ook geschikt als uitwijkhaven? Er liggen natuurlijk een paar heuveltjes, winterse condities hebben wellicht een rol gespeeld etc. Vloog deze vlucht als een ETOPS vlucht? Wellicht kan iemand hier meer info over geven.
De routeplanning was natuurlijk onder ETOPS.Bennie wrote: ↑09 Feb 2021, 12:12Ja, de vlucht vloog 180' ETOPS.mac wrote: ↑09 Feb 2021, 11:40 Geen idee welke route deze vlucht precies volgde maar welke luchthavens waren op die dag dichterbij en ook geschikt als uitwijkhaven? Er liggen natuurlijk een paar heuveltjes, winterse condities hebben wellicht een rol gespeeld etc. Vloog deze vlucht als een ETOPS vlucht? Wellicht kan iemand hier meer info over geven.
De -BXM staat sinds 09/02 op Eelde en ik kan bevestigen dat deze de nieuwe livery heeft.
Mwah... een ‘motorprobleem’ hoeft niet per sé hetzelfde te zijn als een full blown inflight shutdown, dwz fuel control switch in cutoff. Moet wel toegeven dat ik niet op de hoogte ben van de details in dit specifieke geval.747classic wrote: ↑10 Feb 2021, 19:07
Echter na een motorprobleem is de "SOP" van een tweemotorig vliegtuig (ETOPS of non ETOPS) landen op de dichtsbijzijnde geschikte (weersafhankelijk en landingsbaan lengte) luchthaven.
Weet niet precies hoeveel er dit kalenderjaar afzwaaien, maar tot medio 22 zouden het er ongeveer een tiental zijn.
De BGG zou op 18 maart uit de lease komen maar die is dan kennelijk verlengd of gekocht.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more