Nou ja, alleen qua verkoopaantallen is het niet geworden wat men er van verwacht had doordat de regering gewoon minder besteld heeft dan initieel geraamd. Qua vliegprestaties lijkt het erop dat ie subliem is (alhoewel dat ook propanda kan zijn, alle berichtgeving komt tenslotte uit de USAF-koker). De productie van F-22's wordt inderdaad over niet al te lange tijd gestopt en het draaiende houden van de productieband is een van de argumenten om de Raptor te gaan exporteren. Kennelijk wil Japan hem koste wat kost hebben, want ook nadat het forse prijskaartje was neergelegd heeft men aangegeven dat ie nog steeds bovenaan de wensenlijst staat. In dat geval wordt het denk ik de duurste export fighter ooit...kiwi wrote:Ik las ergens dat Amerika de productie van de F-22 relatief snel alweer wil gaan stoppen? Geldt dit dan niet voor export? De F-22 is wel een redelijke flop gebleken.
Voor een minister van Buitenlandse Zaken maakt hij zich met zijn volgende rijtje NAVO hoofdsteden nog belachelijker:Hurricane wrote:http://www.telegraaf.nl/binnenland/4283 ... VO___.html
After some sillence we strike again; quote of the year I think; "If we want to be part of NATO a financial tribute is needed" as of our Mr Verhagen tries to explaines the funding/buying of the JSF .... (looks like Saab is really gone...)
Adios,
Hurricane
Verhagen in de T wrote:Ga dat de mensen in Londen maar uitleggen. Of de mensen in Madrid, in Bali, in New York. Ga dat de mensen in Georgië maar zeggen.”
Heb je het verhaal wel gelezen? Als er al iemand gedisst wordt in dit stuk (wat helemaal niet het doel van schrijven is), dan is het P&W, die een motor leverde voor de F-15 die problemen kende en GE kwam de Saudi's redden.SquAdmin wrote:Ach ja, en volgende week tovert GE weer een oud-generaal uit z'n hoed om Pruttel & Wilnie te dissen. Grappig vermaak wat uiteindelijk geen van beide fabrikanten ten goede komt...
Wel gelezen, maar blijkbaar te snel. Hoe dan ook, er gaat een vermogen op aan lobbywerk in dit project.kiwi wrote:Heb je het verhaal wel gelezen? Als er al iemand gedisst wordt in dit stuk (wat helemaal niet het doel van schrijven is), dan is het P&W, die een motor leverde voor de F-15 die problemen kende en GE kwam de Saudi's redden.
Als de stelling is dat er niet gekozen gaat worden, maar simpelweg twee verschillende motoren moeten komen (waarvan de ontwikkeling gefinancierd wordt door de overheid) is er geen sprake van concurrentie...kiwi wrote: De kern van het artikel is echter dat hij het er niet mee eens is dat de F136 gecancelled wordt, omdat er altijd een alternatief aanwezig moet zijn, want concurrentie is gezond (dwingt tot perfectie) en als er een probleem is met de één, is er altijd een mogelijkheid om te kiezen voor de ander (zoals bij de F-15 het geval was)
nilsko wrote:Thatinspired a response to Ares from Desert Storm air commander Gen. Chuck Horner, consulting for rival General Electric.
Ja ja, ik denk dat jij iets teveel in de goede bedoelingen van de man gelooft. Hij wordt gewoon betaald door GE en wil dus dat die motoren ook worden opgenomen. Op zich niets mis mee, maar zoals Squadmin al zegt, het gaat hier helemaal niet om ´concurrentie en daardoor betere motoren´. Het gaat er gewoon om dat GE ook een paar duiten wil verdienen.kiwi wrote:De kern van het artikel is echter dat hij het er niet mee eens is dat de F136 gecancelled wordt, omdat er altijd een alternatief aanwezig moet zijn, want concurrentie is gezond (dwingt tot perfectie) en als er een probleem is met de één, is er altijd een mogelijkheid om te kiezen voor de ander (zoals bij de F-15 het geval was)
Is dit niet de drijfveer van alle bedrijven die betrokken zijn & waar het uiteindelijk allemaal om gaat ??Het gaat er gewoon om dat GE ook een paar duiten wil verdienen.
Erwin
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more