Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
There you go, wrong assumption. Furthermore any incident resulting in damage to an aircraft like reported here is serious. That in itself however says nothing about the course of action of the crew - or even the state the aircraft was in. The facts are a better guide and are in the full report I assume.
Wanneer gaat er weer wat gebeuren aan deze mooie Tristar ?
Naast de motor uit Lisbon is er vorige week ook per Cargolux een motor uit AMM van Jordan Aviation aangevoerd. Nu alleen er nog even opzetten en blazen met die THREE-HOLER !
OldJets wrote:Wanneer gaat er weer wat gebeuren aan deze mooie Tristar ?
Had begrepen dat er een (tijdelijk) tekort was aan hangar-ruimte om de machine te kunnen stallen, zodat er aan gewerkt kon worden... maar als ik ernaast zit lees ik dat vanzelf wel...
Ik was vrijdag ochtend niet op Schiphol, maar weet wel dat donderdag avond laat de twee nieuwe motoren nog naast hangaar 9 lagen. Het lijkt mij niet dat ze met de oude motoren nogmaals gedraaid hebben.
streep wrote:Ik was vrijdag ochtend niet op Schiphol, maar weet wel dat donderdag avond laat de twee nieuwe motoren nog naast hangaar 9 lagen. Het lijkt mij niet dat ze met de oude motoren nogmaals gedraaid hebben.
Streep
Hmm ok toen ik lang oost reed zag ik hem staan met motor nr1 er onder en die draaie maar dat kan ook de wind geweest zijn
Maar toen ik later even bij de 18L stond hoorde ik een kist op oost draaien en zag een rookpluim vanaf die kant
Ik was vrijdagochtend op Oost.
De L1011 heeft in ieder geval niet gedraaid, die stond zoals die al weken staat, verlaten naast Hg9. Wel 2 spare-engines wachtende vlak bij de kist...
Gr,
Roel
streep wrote:Ik was vrijdag ochtend niet op Schiphol, maar weet wel dat donderdag avond laat de twee nieuwe motoren nog naast hangaar 9 lagen. Het lijkt mij niet dat ze met de oude motoren nogmaals gedraaid hebben.
Streep
Hmm ok toen ik lang oost reed zag ik hem staan met motor nr1 er onder en die draaie maar dat kan ook de wind geweest zijn
Maar toen ik later even bij de 18L stond hoorde ik een kist op oost draaien en zag een rookpluim vanaf die kant
Door de wind kan je idd de indruk krijgen dat de motor (fan in dit geval) draait maar de motoren staan al een aardige tijd stil. Verder heb je rond hangaar 9 : hangaar 14 waar kisten soms APU's draaien, hangaar 10 waar een proefdraai plaats is en de 737's zeer geregeld draaien & hangaar 11/12 heeft ook haar eigen proefdraai plaats en ook hier draaien geregeld kisten; deze kan je makkelijk horen als je hier buiten staat en door het koude weer krijg je bij het opstarten een rookpluim en die zie je dan. Maar deze kwam iig niet van de Tristar.
Op dit moment wordt er een nieuwe motor bevestigd aan de rechtervleugel, a.s. donderdag moet de kist weer buiten staan want er komt vrijdag een nieuwe spuitklant binnen.
Was afgelopen oudjaarsdag nog naar oost toe gegaan om de PH-BZI een laatste aanvulling van catering equipment voor de leasemaatschappij te geven en zag dat de linkerbaai nr 1 leeg was.
Ik vind het dan ook vreemd dat men in de decobaai dan de motoren daar gaan wisselen.
Weet niet of in baai 1 nu inmiddels dan wel weer een kist staat.
Voor de verontreiniging zal het wel meevallen denk ik daar ze genoeg spullen hebben om de eventuele olie/brandstof op te vangen.
Grt,
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500. Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....