Moderator: gatso76
Flaps uitklappen vergroot toch juist het vleugeloppervlak (en de welving van de vleugel, waardoor de vliegeigenschappen bij lage snelheid worden verbeterd)?ErikFB wrote:zie trouwens net op de beelden bij de NOS dat van de linkervleugel ( rechter heb ik niet goed kunnen zien) de flaps uitgeklapt zijn in de landingsstand ( meer als 15-25), wat dus zou inhouden dat de voorwaartse snelheid fors is verminderd doordat het vleugeloppervlak verkleind is. Wat zou kunnen inhouden dat deze crash op een noodlanding lijkt door nog onbekende oorzaken.
klopt RTL 7 meldt het nu netHoor net dat beide piloten zijn omgekomen
According Tobias2702 @ a.netThijs wrote:Als aanvulling daarop, als het een aangekondigde emergency was dan stonden de hulpdiensten al klaar / moet er een VOS melding zijn voor de tijd van impact, en die is er niet zo snel ik kan zien.
Anyone with more on that ?German TV: AMS tower confirmes that emergency was decleared prior to crash due to engine problems, airport prepared for emergency landing.
Beide piloten van de ramp-Boeing zijn omgekomen. Ze zitten nog vast in de cockpit van het vliegtuig.
Er zit zelfs een gat in het dak waar de randjes van naar buiten wijzen.ErikFB wrote:Kan ik niet uit opmaken of het neuswiel naar binnen is gekomen of naar achteren is geklapt, helaas
Leek mij in eerste instantie op brokstukken van de breuk van de romp voor de vleugelAviopic wrote:Er zit zelfs een gat in het dak waar de randjes van naar buiten wijzen.ErikFB wrote:Kan ik niet uit opmaken of het neuswiel naar binnen is gekomen of naar achteren is geklapt, helaas
Dit kan mijn inziens niets anders betekenen dan dat de vloer(+epc) omhoog gedrukt is.
Black box zit in/bij de staart.RuudLeeuw wrote:Activiteit bij cockpit: verwijderen black box?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more