Toilet problemenBergie wrote:Zie net de TUI NL B737 PH-TFF terugkomen. Heeft bij Frankfurt een linkerbocht gemaakt en land zo op de 06.
http://www.flightradar24.com/TFL929/90d2638
Gr.
Bergie
Moderator: gatso76
Toilet problemenBergie wrote:Zie net de TUI NL B737 PH-TFF terugkomen. Heeft bij Frankfurt een linkerbocht gemaakt en land zo op de 06.
http://www.flightradar24.com/TFL929/90d2638
Gr.
Bergie
A Yangtse River Express Boeing 747-400 freighter,
registration B-2432 performing flight Y8-7453 from Zhengzhou (China) to Amsterdam (Netherlands),
landed on Amsterdam's runway 06,
rolled out safely and was vacating the runway when the crew of a KLM aircraft reported
seeing a leak and smoke at the left main gear of the Boeing 747-400 vacating the runway.
De drie toestellen, een Embraer 190, een Fokker 70 en de Airbus, vlogen achter elkaar richting Schiphol voor de landing op de Zwanenburgbaan. Het eerste toestel, de Embraer, meldde de verkeersleiding dat de drone ongeveer 30 meter onder het vliegtuig vloog. De Embraer landde vervolgens veilig op de Zwanenburgbaan.
De daarop volgende Fokker 70 zag de drone op zo'n 300 meter aan de linkerzijde van het vliegtuig vliegen. De Airbus van easyJet meldde zelfs drie drones te hebben gespot, tot verbazing van de dienstdoende luchtverkeersleider. Beide toestellen zijn veilig geland. Meteen daarna heeft de luchtverkeersleiding de baan gesloten en moest het daaropvolgende luchtverkeer landen op een andere baan.
Kist inderdaad, niet gegaan, maar als nog om 2300lt met een B777-200 PH-BQC.Bjorn1979 wrote:Gisteren zou de PH-BVB vertrekken als KL809 naar KUL en CGK. Kennissen van mij zaten op deze vlucht en zou geannuleerd zijn wegens schade aan de vleugel ?
Kan iemand dit bevestigen ?
Gr. Bjorn
Klopt. De overwing-brug stond niet in de 'parkeerpositie' waardoor deze te laag stond en te dicht bij de kist. Dit was echter door niemand opgemerkt. Tijdens de pushback heeft de brug de vleugel geraakt hebben met schade en vertraging tot gevolg.YS11 wrote:Kist inderdaad, niet gegaan, maar als nog om 2300lt met een B777-200 PH-BQC.Bjorn1979 wrote:Gisteren zou de PH-BVB vertrekken als KL809 naar KUL en CGK. Kennissen van mij zaten op deze vlucht en zou geannuleerd zijn wegens schade aan de vleugel ?
Kan iemand dit bevestigen ?
Gr. Bjorn
Tailwind boven de 10 ktsremco spotter wrote:vandaag 03-04-2016
op de polderbaan kwam een klm 737 aanvliegen die een doorstart maakt,even later kwam een tweede klm die ook heel laat een doorstart maakte op de polderbaan de Swiss airbus daar achter brak ook zijn landing af ,hierna werd besloten om op de 22 te landen iemand enig idee wat er aan de hand was???
Accident: Swiftair E120 at Amsterdam on Jan 18th 2016, took out runway edge lights on takeoff
On Apr 10th 2016 the Dutch Safety Board reported that a post flight examination of the aircraft revealed damage to the fuselage and a propeller.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more