Daar denkt een bedrijf in Zweden heel anders over.... Ik heb wel eens ergens op dit board een verhaaltje gelezen over AB-412SPs die aan de ketting zijn gelegd wegens wanbetaling door de Nederlandse overheid..Richard from Rotterdam wrote:Zeker als het van een betrouwbare overheid als de Nederlands komt...
Tsja, ze kunnen zoveel willen maar dat onderzoek komt er toch niet (of er wordt niets met de uitslag gedaan). Zoals al in dat Zwitserse artikel staat: "Eigentlich sei es ganz im Sinn der armasuisse, die Evaluation so transparent wie möglich zu gestalten. «Doch dem stehen verschiedene Dinge im Wege.» Da wäre die militärische Geheimhaltung."Tom Tiger wrote:Friesland wil een onafhankelijk onderzoek naar het geluid dat de JSF maakt.
Als jij als gewone sterveling zelfs al weet dat we een stuk of 20 geheimpjes hebben liggen, waarom er dan ook maar aan denken dat Zwitserland dat niet weet..DJdeRidder wrote:Tsja, ze kunnen zoveel willen maar dat onderzoek komt er toch niet (of er wordt niets met de uitslag gedaan). Zoals al in dat Zwitserse artikel staat: "Eigentlich sei es ganz im Sinn der armasuisse, die Evaluation so transparent wie möglich zu gestalten. «Doch dem stehen verschiedene Dinge im Wege.» Da wäre die militärische Geheimhaltung."Tom Tiger wrote:Friesland wil een onafhankelijk onderzoek naar het geluid dat de JSF maakt.
Nou hebben wij ook een stuk of 20 (geloof ik?) geheimpjes op Volkel liggen. Zou dat enig verband hebben met de manier waarop de politiek hiermee omgaat? Je kan een bedrijf als Saab natuurlijk niet een briefje sturen met de vraag of die geheimpjes ook onder de vleugels van een Gripen passen. Met de Amerikanen gaat dat een stukje makkelijker..
Bovendien stelt JSF Nieuws dat de fabrikanten dan maar de kosten van zo'n testperiode als in Zwitserland moeten betalen, anders doen ze niet mee. In Zwitserland moest er een budget van 8 miljoen vrijgemaakt worden voor het testen van de drie kisten, inclusief het opleiden van een Zwitserse piloot op elk type etc. Dus of dat voorstel van JSF Nieuws nou serieus genomen kan worden..
Wel een beetje apart. In het ene artikel pleit JSF Nieuws voor een onafhankelijk geluidsonderzoek omdat er zoveel onduidelijkheid is en in een ander artikel (zelfde dag) stellen ze (zonder uitleg van de meetcriteria e.d.) dat het geluidsniveau van de JSF 121 decibel is. Waarom dan nog een onderzoek doen? Makkelijk punten scoren, omdat ze weten dat het antwoord is dat de JSF niet naar Nederland kan komen?
- de sluiting van Cottesmore;Tom Tiger wrote:In Combat Aircraft van deze maand wordt opnieuw gesproken over het beperken van het aantal JSF's voor de Royal Airforce en opnieuw over het ombouwen van een van de nieuwe carriers tot Helicopter carrier en command ship. Natuurlijk moeten we er rekening mee houden dat dit artikel half/eind November naar de pers ging. Maar de RAF is aan het bezuinigen, waar dit toe gaat leiden.....
Lijkt me erg moeilijk. Het parlement is namelijk vorige week al op reces gegaan. (of is het al oud nieuws?)Tom Tiger wrote:Jack de Vries probeert voor het Kerst Reces nog even een tweede testtoestel erdoor te drukken
(bron jsfnieuws.nl geen info via andere sites op moment van schrijven)
Tom Tiger wrote:Experts warn of F35 Death Spiral (uit de hand lopen de kosten en vertragingen)
http://www.star-telegram.com/metro_news ... 41998.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De Lockheed kant van het Debat over de JSF (geheim debat van een paar dagen terug)
http://www.star-telegram.com/business/s ... 42008.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jack de Vries probeert voor het Kerst Reces nog even een tweede testtoestel erdoor te drukken
(bron jsfnieuws.nl geen info via andere sites op moment van schrijven)
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more