Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
Wat is dat toch met die Norwegian-vluchten? Volgens Schiphol.nl (en dus als resultaat daarvan ook schiphol.dutchplanespotters) werd de DY4257 vanmiddag gevlogen met de LN-DYJ. Nou stond ik aan de 18R terwijl de kist op de center binnenkwam, maar het mannetje op de staart hoort toch echt bij de LN-DYC (en dat stond ook op z'n neuswieldeur)... Weet iemand hoe dat zit?
frank kramer wrote:Wat is dat toch met die Norwegian-vluchten? Volgens Schiphol.nl (en dus als resultaat daarvan ook schiphol.dutchplanespotters) werd de DY4257 vanmiddag gevlogen met de LN-DYJ. Nou stond ik aan de 18R terwijl de kist op de center binnenkwam, maar het mannetje op de staart hoort toch echt bij de LN-DYC (en dat stond ook op z'n neuswieldeur)... Weet iemand hoe dat zit?
Zolang de afhandelaar de informatie niet aanpast in het CISS zal deze onjuiste info blijven staan. Helaas gebeurd dit nog met regelmaat waardoor visueel registraties anders zijn dan het systeem meld.
frank kramer wrote:Wat is dat toch met die Norwegian-vluchten? Volgens Schiphol.nl (en dus als resultaat daarvan ook schiphol.dutchplanespotters) werd de DY4257 vanmiddag gevlogen met de LN-DYJ. Nou stond ik aan de 18R terwijl de kist op de center binnenkwam, maar het mannetje op de staart hoort toch echt bij de LN-DYC (en dat stond ook op z'n neuswieldeur)... Weet iemand hoe dat zit?
Hoi Frank,
FR24 geeft ook LN-DYC als regi. Schiphol.nl is dus niet altijd betrouwbaar. Dat invoerwerk is immers mensenwerk.
frank kramer wrote:Wat is dat toch met die Norwegian-vluchten? Volgens Schiphol.nl (en dus als resultaat daarvan ook schiphol.dutchplanespotters) werd de DY4257 vanmiddag gevlogen met de LN-DYJ. Nou stond ik aan de 18R terwijl de kist op de center binnenkwam, maar het mannetje op de staart hoort toch echt bij de LN-DYC (en dat stond ook op z'n neuswieldeur)... Weet iemand hoe dat zit?
Hoi Frank,
FR24 geeft ook LN-DYC als regi. Schiphol.nl is dus niet altijd betrouwbaar. Dat invoerwerk is immers mensenwerk.
Grt.
Miguel
Even mijn ex collega's een beetje in bescherming nemen. Avond van te voren komen de vloot indelingen binnen en worden de regi's in het ciss ingevoerd.
Gedurende de dag veranderd dat wel eens en als dat niet word opgemerkt of als de afhandelaar de movement niet goed leest krijg je dit soort errors
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart