Waarom vraag je dat? Je weet het immers allemaal al zo goed.Fink123 wrote: Kan ik hieruit opmaken dat de Fransen dus dubbel gerigistreerd zijn?.
Waarom vraag je dat? Je weet het immers allemaal al zo goed.Fink123 wrote: Kan ik hieruit opmaken dat de Fransen dus dubbel gerigistreerd zijn?.
Blijkt zelfs al terug te gaan naar 2004 in de oude versie (foto).pipichantal wrote:In de cockpit zit rechtsboven het middelste scherm (Garmin G1000) wel degelijk een plaatje met daarop de F- RA.. registratie.
We moeten even volhouden maar dan komen we er welRabbit wrote:Waarom vraag je dat? Je weet het immers allemaal al zo goed.Fink123 wrote: Kan ik hieruit opmaken dat de Fransen dus dubbel gerigistreerd zijn?.
Zoals je hier aangeeft is PA for navy en PB for army (later airforce) toch wel iets anders dan een civiele regi van het eigen land zoals Frankrijk mogelijk doet met F-XXXX een militaire regi kan ook uit letters bestaanFlyboy wrote:Uit het grijze verleden meen ik mij te herinneren dat de Franse luchtmacht aan diplomatieke, transport en demovliegtuigen OOK een civiele regi meegaf zodat ze zonder een militaire klaring over landen heen konden vliegen op een civiel vliegplan: minder gedoe met ambassades.Fink123 wrote:michel N wrote:Goh, hier is Fink ook al zo overtuigd van zijn gelijk. Zelfs al heeft hij dat niet...
Volgens de scramble database heb ik toch echt gelijk , als je dat niet vind kloppen moet je ze maar tippen dat ze alle nummers naar een civiele regi veranderen.
Uit een nog grijzer verleden: De Belgische luchtmacht heeft de "OT" prefixes gebruikt en de landmacht de "OL" prefix.
En uit een KLM Blog: "Following the International Radiotelegraph Conference in Washington in 1927, Dutch registration was changed to PH. The Netherlands was assigned radio call signs for aircraft consisting of five letters which had to begin with PA, PB, PC, PD, PE, PG, PH, and PI. Because the aircraft radio stations in the Netherlands were split into various ministries, multiple registrations followed: PA for the Navy, PB for the Army (later the Air Force) and PH for civil aviation. "
Er is derhalve wel een basis om militair met civiel uitziende codes rond te vliegen...
Waar dienen de getalen dan voor op de kisten , al staan ze niet op alle Franse kisten.Flyboy wrote:Dat wordt een taalkundige discussie dan. De grens tussen civiel en militair is vaag. Eigenlijk is het bepalende wie de luchtwaardigheid van een toestel toekent: de civiele of militaire autoriteit. Maar een militaire autoriteit kan ook civiele regels toepassen zoals bij de cougars van de klu. Al is het maar om ze later als civiel te kunnen verkopen.
Een land kan bepalen om een bepaalde regi-blok aan een gebruiker toe te kennen: doet de klm ook getuige hetzelfde blog. Dus als Frankrijk de reeks F-RAxx toekent aan de luchtmacht: no problemo...
Spijker en kop.Flyboy wrote:
Uit het grijze verleden meen ik mij te herinneren dat de Franse luchtmacht aan diplomatieke, transport en demovliegtuigen OOK een civiele regi meegaf zodat ze zonder een militaire klaring over landen heen konden vliegen op een civiel vliegplan: minder gedoe met ambassades.
.
In het grijze verleden hadden franse militare vliegtuigen een regi die hun constructienummer was. Aangezien de Fransen altijd per vliegtuigtype bij 1 beginnen (for the record: 01 is een pre-productie kist en 001 een prototype) zijn er altijd meerdere toestellen in de vloot met dezelfde nummers. Daar zijn ook weer afwijkingen op maar die laat ik even buiten beschouwing.Fink123 wrote:Waar dienen de getalen dan voor op de kisten , al staan ze niet op alle Franse kisten.
Volgens mij is dat F-Wxxx. Die tweede letter achter de streep hoeft volgens mij geen W te zijn.Niek wrote:De F-WWXX serie is daarnaast nog gereserveerd voor fabriekskisten.
Niek wrote:Zomaar een voorbeeldje:
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more