ErikFB wrote:Was die 707 ook zo beschadigd als onze portugese "vriend" ???
Naar mijn mening is die Tristar niet 'zo' beschadigd hoor.
Na het eerst ongeval op Schiphol, ruim 2 jaar geleden is het onderstel (of een deel hiervan) vervangen en eventueel nog wat andere dingen. Dikke pech had de kist toen hij na zijn reparaties op Schiphol zijn eerste vlucht weer zou maken. Tijdens de start ging er toen iets mis met één van zijn motoren en sindsdien staat de kist op diverse plaatsen op Schiphol geparkeerd. Als ik wat vroeg ben voor mijn werk rij ik er nog weleens langs en wat je nu aan de buitenkant kan zien is dat motor 3, rechtsbuiten verdwenen is. Voor de rest is alles afgeplakt en ingepakt en je zou zeggen een nieuwe motor eronder en vliegen met die hap...alleen duurt dit door onbekende omstandigheden 'lang'.
Naar mijn mening zijn verhalen zoals 'vast zittende remmen', 'rottende lucht binnen in' enz enz uit de lucht gegrepen...gezien de lengte van het topic weet niemand het eigenlijk dus en misschien zit ik er ook wel naast...
Misschien dat de huidige 'eigenaar' Luzair, Air Luxor of wie dan ook de machine te koop aanbiedt met de voorwaarde dat de kosten voor de reparatie, bewijs van luchtvaardigheid en parkeergeld voor de nieuwe eigenaar is...