Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
Ga niet tot alle details in, maar de kist komt 125 ton materiaal ophalen waaronder 2 grote kisten...het gaat dus meer om volume vracht en niet 'zwaar gewicht' vracht.
Wat de windrichting betreft lijken we woensdag rond 11:00 uur met een zwakke westzuidwestenwind te maken te krijgen (zie kaart). Aangezien een landing op de 18R onwaarschijnlijk is als ik de deskundigen moet geloven lijkt het me dat het de 18C (Zwannenburg-noord) wordt. Baan 27 (Buitenveldert-oost) blijft natuurlijk ook een mogelijkheid. Op Schiphol weet je het nooit....
Groetjes, Jaap-Jan
Let op! Na 22:45 uur vanavond is de onderstaande kaart niet langer actueel!
Jaap, ik heb even de kaart vervangen door de link, dat leest wat makkelijker verder. 18R is zeker niet onwaarschijnlijk hoor, al heeft 18C misschien een nog wat hogere kans gezien de vele taxi-beperkingen.
Flanker, dat is exact wat hier dag & nacht gebeurt!
Flanker27 wrote:Ik zou het op prijs stellen als hier vlak voor (danwel op) de 26e nog uptodate info blijft te volgen van de regelmatiger EHAM-gangers.
Dont worry...
SPL wrote:Sommige mensen moeten met kerst 'gewoon' werken, waaronder ik. Dus ga er vanuit dat ik een redelijke update kan blijven geven. Maar er zullen vast meer mensen moeten werken die dag.
Daarvandaan moet hij toch ook over een viaduct om water en wegen te kruisen??? Zijn die sterk genoeg voor dat gewicht, terwijl hij niet over bijv. de Schipholtunnel kan??
taxiway Quebec and Tunneldak is constructed many years ago. That's the reason there is a limit about weight.
Taxiway Victor is new and constructed for more weight, it can hold the A380 and the An225.
The AN225 will stay west of the A4 highway because of weight-issues and probable parking positions are J-apron (either the taxiway or P11) or P6 (in front of Satellite TWR)