![]() |
Dat ligt er maar aan of je van het Airbus kamp bent, of van het Boeing kamp. Boeing gaat uit van hogere frequenties, directere verbindingen en dus kleinere vliegtuigen. Als je kijkt naar het aantal VLAs dat over een paar jaar rondvliegt en het aantal VLAs dat pakweg 15 jaar geleden rondvloog zal je zien dat het aantal is afgenomen, niet toegenomen.pjotrtje wrote:Enniewee... Uiteraard zal het luchtverkeer steeds meer richting A380-met-1200-man gaan, da's lekker goedkoop
Dat is een misvatting. Een drone is helemaal niet zonder piloot, de piloot zit alleen niet in de kist. De drones die op dit moment worden ingezet vliegen niet op de computer, maar worden bestuurd door iemand op de grond.pjotrtje wrote:Ehm... Pas als het aantal drones dat omlaagklettert niet significant daalt of gewoon op nul staat stap ik niet in een kist zonder piloot. Immers, als de piloot een zwakke schakel is, wáárom crashen dan toch die drones?
Hey, een railfan?rené wrote: even of topic: de KLIA-Ekspres en de Skytrain van Düsseldorf kun je toch echt geen trams noemen! bestuurderloze trams moeten nog uitgevonden worden.
er zijn wel enkele metrolijnen met zonder bestuurder .....
René
Beide versies komen voor.ehusmann wrote:De drones die op dit moment worden ingezet vliegen niet op de computer, maar worden bestuurd door iemand op de grond.
Bemande militaire vliegtuigen duiken ook veel vaker de grond in dan bemande civiele vliegtuigen.... wat zegt dat dan?pjotrtje wrote:Of een UAV nou wel of niet via een computer gestuurd wordt, ik blijf bij mijn punt (want het is irrelevant voor deze discussie: er zit namelijk geen piloot voorin, daar ging het om): zolang er procentueel meer (C)UAV's onzacht de grond raken dan paxkisten zul je de publieke opinie echt niet mee hebben in het introduceren van 'pilootloze pax vluchten'.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more