KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Klopt helemaal.
Ergens hier loopt een draadje met de phaseout plannen voor de komende jaren. Daar staan naast de -400s dus ook een paar Bussen tussen.

Kan 'm zo snel niet vinden.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Even verder zoeken dan?
Want ik zie em ook niet
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Ah, gevonden op Planespotting. Drie stuks in 2016.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Linkje?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
MAS017
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3068
Joined: 30 Sep 2005, 09:18
Subscriber Scramble: yes
Location: 10 NM East of PAM VOR

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by MAS017 »

76-er wrote:Ah, gevonden op Planespotting. Drie stuks in 2016.
Volgens mij had ik ook zoiets ergens in de "Inside the Hangars"-topic geplaatst (sept/okt). kan me de exacte post niet meer herinneren... :oops:
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Wel dezelfde 3 frames genoemd als mij, alleen met een jaar verschil??

Wel apart, KLM krijgt er in 2015 en 2016 maar liefst 11x789 en 3x 77W bij tegen het vertrek van 6x 744 en 3x 332....
Wanneer begint die levering van de 350XWB? Als dat 2017 is dan is het snel gedaan met de 332-tjes...
Last edited by B767-300ER on 10 Dec 2014, 15:30, edited 1 time in total.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

MAS017 wrote:
76-er wrote:Ah, gevonden op Planespotting. Drie stuks in 2016.
Volgens mij had ik ook zoiets ergens in de "Inside the Hangars"-topic geplaatst (sept/okt). kan me de exacte post niet meer herinneren... :oops:
Heb topic doorgespit maar niets kunnen vinden....
All times are local times!

Regards, N.
Joolde
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 387
Joined: 20 Jan 2014, 09:27
Location: Zeeland

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Joolde »

B767-300ER wrote: Wanneer begint die levering van de 350XWB? Als dat 2017 is dan is het snel gedaan met de 332-tjes...
A350s worden volgens mij pas vanaf 2e helft 2019 geleverd.
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 383
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

Ik kom toch nog even terug op de hardnekkige mythe dat een 747-8 combi niet gecertificeerd kan worden met een demontabele scheidingswand + toegangelijkheid voor vervoer van "live animals (paarden).

Het maindeck vrachtruim moet worden uitgevoerd als FAA/EASA fire-Class C (identiek aan de lower cargo holds) , dwz. met 1 minuut fire/smoke warning installation (744combi -3 minutes warning time) , volledige "fire proof cargo lining" (witte afdekplaten), plus een " rigid 9G barrier , with compartment acces*".
* = incl. airlock - lucht-sluis voor dierenstewards, bij een brandindicatie moeten de dierenstewards het maindeck ASAP verlaten, via de luchtsluis
"Sealing prefends entering fumes or smoke into the pax. compartment, identical to the lowerdeck cargo holds.
In case of fire and/or smoke, a slight underpressure, created in the maindeck cargo deck by the aircosystem, will further prefend smoke from entering the pax compartment".
Een " Halon knock-down" system is geinstalleerd om een constante halon concentratie te bereiken in geval van een maindeck brand (fire suppression), identiek aan de huidige 744combi)

Zie 757-200combi. FAA gecertificeerd in 2013 : http://www.precisionaircraft.com/conver ... ons-combi/

The (carbon ) rigid 9G barrier, wordt vast aan de romp bevestigd, maar kan in 2 delen worden verwijderd bij een configuratie verandering. Natuurlijk is een configuratie verandering arbeidsintensiever dan bij de huidige combi's (uitbouw rigid barrier en verwijdering cargo fire lining), maar dit gebeurt slechts zelden en wordt (ook nu) alleen uitgevoerd bij een C of D check.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Duidelijke uitleg, top!
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Thx voor de uitleg. Duidelijk. Dat van die sluis klinkt logisch. Alleen zal Boeing dat ding alleen bij een firm order willen ontwikkelen/certificeren en bouwen. En met de huidige financiele situatie van KLM denk ik niet dat we iets hoeven te verwachten. Ben benieuwd hoe men over 10 jaar denkt over het begrip maindeck cargo bij KLM. Is er 1 airline in de wereld die zo snel het heeft afgeschaft?

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 383
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

Uitstel levering 10x B777-300ER voor AF/KL in 2015-2016, zie :
http://leehamnews.com/2014/12/18/air-fr ... el-prices/

- Hoeveel 777-300ER's waren gepland voor KLM in 2015-2016
- Wordt het uitfaseringsschema van de 744 aangepast ?
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Er waren er 3 gepland
All times are local times!

Regards, N.
JohnJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 145
Joined: 05 Sep 2004, 14:49
Subscriber Scramble: JohnJ

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by JohnJ »

JohnJ wrote:Is er iemand die kan bevestigen, dan wel ontkennen, dat de PH-BFL in de nieuwe 'dolphin' kleuren terug gaat komen van haar D-check in KUL?

[ Post made via Mobile Device ]
Goedemiddag,

Bij iemand inmiddels meer bekend over bovenstaande? Voor wanneer staat de terugkomst van de BFL gepland?
Bedankt!

John
Post Reply

Return to “'t Praethuys”