De andere argumenten over vliegers die dingen wel of niet weten laat ik voor wat het is...Coati wrote:.... Het argument dat dit toestel zichzelf bewezen heeft en dat men daarom maar bij de F-16 moet blijven is de manier om nooit vooruitgang te boeken. Met dit argument hadden we net zo goed nu nog met Hunters Mk X kunnen vliegen. Ook bewezen en hardstikke goed. Dus waarom aan de enge nieuwe F-5 of F-104 beginnen?
Dat heeft er in mijn ogen mee te maken dat de altijd domme regering dat ene grote land blijf volgen.. het begint met Ame, en eindigd op RikaFlyboy wrote:Van mij hoeft er ook geen nieuwe versie F-16 te komen, alleen dat blind varen op de JSF vindt ik ook een kwestie van oogkleppen op hebben.
Goed punt. Iemand? En om welke "infrastructuur" zou het dan gaan?ehusmann wrote:Heeft iemand al eens gekwantificeerd hoeveel dat dan zou schelen? Zoniet dan is het een loos argument.
Erwin
Correct, dat is ook waar de eindigheid in zit voor de F-16. Alle nieuwe apparatuur, systemen kun je daar niet meer in kwijt, bovendien loopt men tegen beperkingen aan van het ontwerp, vandaar die knobbels en hoge ruggen etc. Oftewel, ook hier is het airframe de belemmerende factor, alleen om andere redenen dan van 3e naar 4e generatie. Met een ouder ontwerp updaten loop je altijd met een erfenis rond van het oorspronkelijke ontwerp. Daarom worden nieuwe ontwerpen gemaakt.Flyboy wrote: Het verschil tussen de 4e en 5e generatie fighters zit hem (naast stealth) vooral in systemen, niet in het airframe.
Grappig hoe meningen ineens tot waarheid worden verwerven. Hoezo veelbelovend? De verkoop van de A380 loopt nou niet echt hard en de kosten van de JSF lopen op naar 7,5 miljard. Alsof er voor beiden geen alternatieven zijn.Coati wrote: De toendertijd meest veelbelovende twee projecten zijn geselecteerd en daar bleek die "domme regering" van destijd toch aardige visie te hebben, want het zijn ook nog steeds twee veelbelovende projecten blijkt na 13 jaar.
Joost
We gaan wel een beetje off-topic maar OK.. Volgens Boeing wel, de Dreamliner. De A380 zou volgens hen alleen geschikt zijn voor het hub-and-spoke systeem (tussen de hubs dus, en ik heb het idee dat de inzet van dat bakbeest door de maatschappijen dit beeld ook redelijk bevestigd. Voor de meeste andere lijnen zijn ze te groot om rendabel te kunnen zijn), terwijl de gedachte is dat er meer vraag zou komen naar directe point-to-point verbindingen (geen of minder overstappen met alle ongemakken vandien), waar ze van zeggen dat de 787 er beter geschikt voor is. En hoeveel toestellen zijn er van beide besteld/verkocht?Polecat wrote:uhm....een alternatief voor de A380?
Ik kan het niet laten...aviodromefriend wrote:We gaan wel een beetje off-topic maar OK.. Volgens Boeing wel, de Dreamliner. De A380 zou volgens hen alleen geschikt zijn voor het hub-and-spoke systeem (tussen de hubs dus, en ik heb het idee dat de inzet van dat bakbeest door de maatschappijen dit beeld ook redelijk bevestigd. Voor de meeste andere lijnen zijn ze te groot om rendabel te kunnen zijn), terwijl de gedachte is dat er meer vraag zou komen naar directe point-to-point verbindingen (geen of minder overstappen met alle ongemakken vandien), waar ze van zeggen dat de 787 er beter geschikt voor is. En hoeveel toestellen zijn er van beide besteld/verkocht?Polecat wrote:uhm....een alternatief voor de A380?
Je stelt zo 'veelbelovend' gelijk aan 'meestverkocht' en geeft daarmee dus aan dat het economische belang groter is dan het militaire belang. Precies wat het kabinet ook doet - helaas.Polecat wrote:uhm....een alternatief voor de A380?
En love it or hate it, van welke fighter zie jij er meer verkocht worden dan de F-35 de komende 30 jaar?
Hmm, economisch belang: JSF omdat er het meest van verkocht worden en de enige kanshebber waarin wij participeren. Militair belang: voor de KLu staat de JSF op nummer 1. Zolang deze belangen niet strijdig zijn maakt het dus niet zoveel uit welke de politiek laat prevaleren...evhest wrote:Je stelt zo 'veelbelovend' gelijk aan 'meestverkocht' en geeft daarmee dus aan dat het economische belang groter is dan het militaire belang. Precies wat het kabinet ook doet - helaas.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more