Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
EXTRA: bijvoorbeeld om crew tegemoet te komen als deze extra willen (om welke reden dan ook) maar ook een vereiste bij bijvoorbeeld ETOPS operaties om eventuele fouten in de berekening naar de Enroute Alternates op te vangen (e.e.a. afhankelijk van de wind e.d.)
ETOPS vluchten vereisen geen Extra Fuel, zelfs zo goed als geen Contingency Fuel. Wel kan er soms sprake zijn van Critcal Fuel, dat dan onder de noemer Addittional Fuel op je vliegplan staat.
Vanavond is de KL 1515 terug gekeerd naar EHAM. Hoorde bij conversatie tussen toestel en Tower vanuit toestel waarschuwingssignaal. Kort daarop meldde de KL 1515 een probleem welke ik niet goed kon verstaan. In eerste instantie werd vanuit toestel aangegeven dat de vlucht werd voortgezet. Toestel werd overgedragen aan Radar West, kreeg een clearance voor FL 100. Kort daarop deelde KL 1515 mee dat terug gekeerd werd naar EHAM. Toestel rond 22.30 weer geland op EHAM en stond, volgens gegevens op ATCBox SBS2 (Schiphol) om 22.45 nog op de taxibaan naast 18R.
B767 wrote:The PH-OFA reteruned to from airbone yesterday on it's first flight after the accident with towing truck, with a technical problem.
Not completely correct: OFA also returned from air while operating KL1663/18dec AMS-VCE (bleed fault)...
KL1515/19dec, therefore, was the 2nd flight after the repairs at WOE: returned from air, for the same reason (bleed fault)
B767 wrote:The PH-OFA reteruned to from airbone yesterday on it's first flight after the accident with towing truck, with a technical problem.
Not completely correct: OFA also returned from air while operating KL1663/18dec AMS-VCE (bleed fault)...
KL1515/19dec, therefore, was the 2nd flight after the repairs at WOE: returned from air, for the same reason (bleed fault)
Op dit moment een kist werkend 120.875, die denk ik een motor hebben afgezet.
Ze hebben er heel duidelijk bij gezegd dat het precautionary was en dat ze geen assistentie nodig hadden na landing.
Gaat voor de ILS06, helaas heb ik (nog) geen Callsign anders dat het een Martinair kist is.