Sinds wanneer zit QR bij Star Alliance?Roger wrote:QR (Staralliance)
Moderator: gatso76
Sinds wanneer zit QR bij Star Alliance?Roger wrote:QR (Staralliance)
QR zit inderdaad niet in Star Alliance, zoals Michel al aangeeft, dus dat punt gaat niet op. Maar er zijn ook andere redenen voor het openen van routes. Kosten van de luchthaven, verwachte passagiersaantallen, rechten etc spelen ook mee. Met dit soort tussenstops kan het zelfs weleens handiger zijn om niet via een hub te vliegen. Zo zullen de passagiersaantallen AMS-DOH wellicht te laag zijn voor een simpele retourvlucht, maar kan het wel goed genoeg zijn om de aantallen naar JFK aan te vullen.Roger wrote:ik (niet werkzaam in de luchtvaart) vind het wel een rare: QR (Staralliance) gaat via een hub van Skyteam naar JFK vliegen. Als spotter juich ik dit toe, maar mij lijkt dat FRA/MUC of LHR logischer zou zijn. Of is dit een te kort door de bocht redenatie?
Voor zover als ik heb begrepen heeft het staatsbezoek van NL aan Qatar (begin dit jaar) ook heel sterk de vraag in het leven geroepen voor een lijndienst van/naar AMS i.v.m. de stijgende lijn van zaken die tussen beide landen tot stand komen. Zelf denk ik wel dat een A319/320 makkelijker te vullen is dan een A330 maar dat is idd via de aanvoer van andere mensen ook te regelen (mensen vanuit NL hoeven dan niet meer via FRA, CDG, LHR, LGW te gaan dus daar haal je ook de mensen weg)ehusmann wrote:. Maar er zijn ook andere redenen voor het openen van routes. Kosten van de luchthaven, verwachte passagiersaantallen, rechten etc spelen ook mee. Met dit soort tussenstops kan het zelfs weleens handiger zijn om niet via een hub te vliegen. Zo zullen de passagiersaantallen AMS-DOH wellicht te laag zijn voor een simpele retourvlucht, maar kan het wel goed genoeg zijn om de aantallen naar JFK aan te vullen.
Erwin
De DOH-AMS-JFK v.v. vluchten betreffen vrachtvluchten.ehusmann wrote:Zo zullen de passagiersaantallen AMS-DOH wellicht te laag zijn voor een simpele retourvlucht, maar kan het wel goed genoeg zijn om de aantallen naar JFK aan te vullen.
Erwin
Doha/Qatar zal geen nieuwe bestemming worden voor Amsterdam, KLM vliegt reeds op DOH, echter in combinatie met een andere M.E. bestemming.Hurricane wrote: Voor zover als ik heb begrepen heeft het staatsbezoek van NL aan Qatar (begin dit jaar) ook heel sterk de vraag in het leven geroepen voor een lijndienst van/naar AMS i.v.m. de stijgende lijn van zaken die tussen beide landen tot stand komen. Zelf denk ik wel dat een A319/320 makkelijker te vullen is dan een A330 maar dat is idd via de aanvoer van andere mensen ook te regelen (mensen vanuit NL hoeven dan niet meer via FRA, CDG, LHR, LGW te gaan dus daar haal je ook de mensen weg)
En idd zoals gemeld door 'T7' de premie voor nieuwe airlines loopt lekker in de kijker.
Inderdaad, is bevestigd door British Midland zelf. Er worden ook 600 banen geschrapt en de vloot wordt drastisch verkleind.Roger wrote:lees op luchtzak.be dat BD de lijn LHR-AMS per 27-03-2010 gaat schrappen. Kan dit worden bevestigd?
Wie is My Way Airlines in deze lijst (8I)XYZ wrote:This would be an early version of the Summer 2010 slot coordination list.
Carrier - Prefix - Historic - Requested - Allocated
My Way Airlines 8I 222 222 222
Waarschijnlijk heeft LH andere plannen met BD en heeft dit hier direct mee te maken; de slots op LHR kan je tegen geod geld verhandelen dus dat is xtra cash voor de LH-groep.Roger wrote:Hoi,
misschien groter materiaal ipv de gangbare 319, 320 (BA) en KL 737?
Wel interessant is te bezien wie de vrijgekomen slots op LHR en AMS krijgt. Want hoe gaat dat eigenlijk - een airline schrapt een route waarop meerdere rotaties per dag zitten en waarschijnlijk worden er geen nieuwe vluchten door BD gestart dus lijkt het erop dat er slots vrijkomen. Worden die verkocht aan een nieuwe airline of hoe werkt dat?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more