Net boven Hillegom vanuit Schiphol richting de kust een formatie van 3 politie helicopters, 1x EC135 2x AW139 zeer dicht op elkaar. Iemand enig idee waarom, nog nooit eerder iets dergelijks gezien behalve op Airshows.
mwpeters wrote:Net boven Hillegom vanuit Schiphol richting de kust een formatie van 3 politie helicopters, 1x EC135 2x AW139 zeer dicht op elkaar. Iemand enig idee waarom, nog nooit eerder iets dergelijks gezien behalve op Airshows.
Gr Maarten
vanmiddag ook 2 pol helies (1x ec135 + 1x aw139) in formatie boven Oostzaan komende vanuit Amsterdam. vond dat ook nogal vreemd.
mwpeters wrote:Net boven Hillegom vanuit Schiphol richting de kust een formatie van 3 politie helicopters, 1x EC135 2x AW139 zeer dicht op elkaar. Iemand enig idee waarom, nog nooit eerder iets dergelijks gezien behalve op Airshows.
Gr Maarten
vanmiddag ook 2 pol helies (1x ec135 + 1x aw139) in formatie boven Oostzaan komende vanuit Amsterdam. vond dat ook nogal vreemd.
peter
Politiehelikopter (@DePolitieheli) Tweeted:
Vanmiddag vliegen wij voor training boven midden Nederland met een AW139 en een EC135 in Formatie
#PALV #samensterk #Waakzaamendienstbaar https://twitter.com/DePolitieheli/statu ... 04641?s=20
Chrissly69 wrote:Bit far of the coast but worth mentioning: Northwest at fl60 U2 68-10337 heading northeast.(ADSB)
Make that FL600!
Picked it up on my SBS as it was climbing 56900 to 59000 ft. Be aware that although FL600 could be shown, this is the technical max. altitude that the usual ADSB-receivers can handle.
It could be operating at max. FL700.
Chrissly69 wrote:Bit far of the coast but worth mentioning: Northwest at fl60 U2 68-10337 heading northeast.(ADSB)
Make that FL600!
Picked it up on my SBS as it was climbing 56900 to 59000 ft. Be aware that although FL600 could be shown, this is the technical max. altitude that the usual ADSB-receivers can handle.
It could be operating at max. FL700.
In my Cold War days at Dutch Mil they filed FL660 before disappearing VFR....
Ben Scramble member, reader & contributor since 1984
Chrissly69 wrote:Bit far of the coast but worth mentioning: Northwest at fl60 U2 68-10337 heading northeast.(ADSB)
Make that FL600!
Picked it up on my SBS as it was climbing 56900 to 59000 ft. Be aware that although FL600 could be shown, this is the technical max. altitude that the usual ADSB-receivers can handle.
It could be operating at max. FL700.
Sorry typo.
Just overhead R135 62-4125 FL320 heading west.