nemaco wrote:Natuurlijk mag jij dat vragen Bennie! Ik baseer mij op Holland Herald:
https://www.holland-herald.com/emag/december-2018#/98/, de pagina ''Fleet". Daar staat aangegeven dat de range (inclusief belading) 3.500 km voor de -700 bedraagt en 4.200 km voor de -800 maar wellicht weet jij het beter
Bennie wrote:nemaco wrote:Zelfs 737-800 vliegt meestal zonder stop van Seattle naar Ams. Dit hangt af van de windkracht en richting. De 737-700 redt het niet en maakt wel altijd1 tankstop.
Mag ik vragen waar deze wijsheid op gebaseerd is? Je weet neem ik aan dat de -800 en de -700 dezelfde vleugel (= tank capaciteit) hebben en dat de -700 kleiner en dus lichter is?
Ik wil niet als een betweter over komen, maar ik weet het inderdaad beter als het om
lege vliegtuigen gaat (en afleveringsvluchten zijn doorgaans z.g.a. leeg).
Heb genoeg praktijkvoorbeelden!
Maar een volbeladen vliegtuig kan een andere situatie opleveren.. hoewel de B737-700, -800 en -900 alle dezelfde vleugel en tankinhoud hebben.... En hoe zwaarder het vliegtuig des te hoger het verbruik....