nemaco wrote:Ik kan me niet voorstellen dat niemand op dit forum zou weten waarom BCL voorlopig niet geleverd zou worden. Je leest ook in de media niets over een maandenlange vertraging, zelfs niet via de interne B737 KLM mail. Elbers sprak vorige week nog is zijn column over de vierde 737.
Gietje wrote:
nemaco wrote:Zo vreemd dat niemand het weet wanneer BCL geleverd gaat worden en dat ik er nergens iets over lees...
Waarom is dit vreemd?
Via via hangt het gerucht dat de vleugels niet op de romp pasten en er dus een compleet nieuwe gemaakt moet worden.
We hebben verder vrij weinig met dat ding te maken, dus het mag met een korrel zout genomen worden.
Is het onderstaande KLM 744 uitfaseringsschema nog steeds correct ?
City of Guayaquil (PH-BFG) 09-12-2019
City of Jakarta (PH-BFI) 30-12-2019
City of Hong Kong (PH-BFH) 30-03-2020
City of Seoul (PH-BFS) 30-03-2020
City of Tokyo (PH-BFT) 01-10-2020
City of Lima (PH-BFL) 26-10-2020
City of Vancouver (PH-BFV) 01-04-2021
City of Shanghai (PH-BFW) 01-04-2021
City of Nairobi (PH-BFN) 01-05-2021
City of Johannesburg (PH-BFY) 01-05-2021
Ik vraag dit omdat 2 weken geleden onze (voor mijn echtgenote en mijzelf) reeds geboekte B744 CUR-reis (KL735 14/01/20, KL736 14/02/20) is gewijzigd.
De terugvlucht (KL736) is volledig gecancelled, op die (vrij)dag is er slechts één vlucht naar CUR, een A332 (KL733/34) !
Wij zijn automatisch omgezet naar deze vlucht , echter geen enkele mogelijkheid tot seat selectie (in C-class !), aangezien de vlucht overbooked is. (niet erg klantvriendelijk, ik op 1A en mijn echtgenote op 3B)
Na enige research bleek dat op de volgende vrijdagen 17/01, 24/01, 31/01, 07/02 en 14/02 de KL735/36 volledig is gecancelled.
Op diezelfde dagen wordt nml. een extra (6e) PBM vlucht toegevoegd.
Gezien het gegeven dat het hoogseizoen is op CUR in Dec-Jan-Feb (de grijze golf !) lijkt mij het annuleren van deze vluchten niet erg verstandig, gezien de toenemende concurrentie op deze route.
Op 1 Maart 2020 (één maand eerder dan gepland) wordt bovendien de 787-10 op CUR ingezet op de KL735/36, ter vervanging van de B744. (PH-BFH eerder uitgefaseerd ?)
Vragen : :
- Is het aantal 744 vliegtuigen onvoldoende om het winterschema 2019/20 uit te voeren, incl reservestelling?
- Worden door KLM extra (744) vluchten toegevoegd op India teneinde het verlies aan capaciteit (Jet Airways) op te vangen op deze routes.
- Bestaat er een mogelijkheid om bv. de PH-BFG extensie maintenance te geven teneinde de capaciteit tijdelijk te vergroten (reservestelling).
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Aangezien de winstmarges op CUR door genoemde concurrentie niet bijster hoog zijn heb je grote kans dat jouw verhaal aardig klopt en dat KLM andere keuzes maakt. Kan je geen dag eerder of later vliegen?
747classic wrote:
(niet erg klantvriendelijk, ik op 1A en mijn echtgenote op 3B)
Hierover zou ik gewoon even bellen, los van de rest van de discussie.
B767-300ER wrote:Aangezien de winstmarges op CUR door genoemde concurrentie niet bijster hoog zijn heb je grote kans dat jouw verhaal aardig klopt en dat KLM andere keuzes maakt. Kan je geen dag eerder of later vliegen?
Heb meteen gebeld : Antwoord : Zal het doorgeven aan de relevante afdeling, maar ik denk niet dat de seating nog kan worden veranderd. De vlucht is inmiddels gesloten voor C-class boekingen.
Één dag eerder of vroeger is niet mogelijk ivm vaststaande reservering verblijf CUR.
Volgende winter 2020/21 maar eens Condor proberen vanaf Frankfurt.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
747classic wrote:
Heb meteen gebeld : Antwoord : Zal het doorgeven aan de relevante afdeling, maar ik denk niet dat de seating nog kan worden veranderd. De vlucht is inmiddels gesloten voor C-class boekingen.
Je kunt bij het inchecken proberen dit te regelen. Daarnaast kun je zodra je in het vliegtuig bent aangekomen een lid van de cabine-bemanning vragen te bemiddelen bij een ruil van stoel. Dat gaat vrijwel altijd goed, het komt best vaak voor.
Héééé, geen kwaad woord over 'mijn' 767. Okay, beetje langzaam, maar wel 2-3-2 in eco.
Van wat ik kon vinden is business niet fullflat maar angleflat bij Condor en da's wel een dingetje als je tegenwoordig long haul business vliegt. De prijs zou er dan ook naar moeten zijn.
Ziet er fantastisch uit! Maar 'slechts' 15-20% besparing lijkt me wat aan de lage kant.
Evacuatie wordt wel een dingetje denk ik: heel veel stoelen per rij, dus grote en veel nooduitgangen, over de hele lengte. Dat heeft weer gevolgen voor het gewicht van de constructie. Ik denk daarom dat die besparing best reëel is, gemeten in euro/stoel/kilometer. Alleen moeten ‘wij passagiers’ dan wel accepteren dat er heul weinig naar buiten gekeken kan worden, anders dan via synthetic vision.
Maar goed, “een B-2 met passagiers”: altijd beter dat een A350...
B787-10 PH-BKA had 7 mei zijn roll-out. Dat is bijna een maand geleden. Sindsdien nog steeds geen foto's van gezien! Zou ie verborgen blijven vanwege de special livery die misschien erop zou komen? Wanneer zou ie geleverd moeten worden?
RudiMD11 wrote:B787-10 PH-BKA had 7 mei zijn roll-out. Dat is bijna een maand geleden. Sindsdien nog steeds geen foto's van gezien! Zou ie verborgen blijven vanwege de special livery die misschien erop zou komen? Wanneer zou ie geleverd moeten worden?
Eind juni.
Maar volgens mij heeft Charleston geen paint faciliteit Daarvoor moet hij overgevlogen worden. (of vergis ik me nu vreselijk?). En zijn eerste vlucht is nog niet gemaakt dus denk dat je alleen maar groene romp ziet op een eventuele foto... Daarbij worden er meer foto's op het net gezet vanuit Everett / Seattle / Renton dan vanuit Charleston, waar deze machine gemaakt wordt. (En alle andere -10's)