YS11 wrote:2021,moeten alle 74's eruit zijn.76-er wrote:Plus die 2 77W maakt dus een totaal van 16 widebodies in minder dan 3 jaar. Hoeveel -400's gaan er nog weg? 10? M.a.w. een groei in units van 6 stuks? Da's nie niks.nemaco wrote: in bestelling 14 x 787-10’s die alle geleverd zullen worden tussen september 2019 en mei 2022.
Als ik de vloot op 1 juli 2012 bekijk, net voor het starten van de MD-11 phase out (eerste was PH-KCH op 2 jul), dan kom ik op totaal 67 ICA machines + 6 open orders op dat moment.B767-300ER wrote:Vergeet niet dat de laatste jaren de ICA vloot juist per
Saldo gekrompen is. De 11-jes waten niet allenaaml direct opgevangen.
De datum is belangrijker dan je denkt, men heeft de gewoonte om einde zomerdienst (okt-nov) toestellen uit te faseren, terwijl de nieuwe dan pas begin zomerdienst (mrt-mei) het jaar daarop in dienst komen. Waarschijnlijk ook zuinigheid, in de winterdienst worden er minder vluchten uitgevoerd.B767-300ER wrote:@737freak
Leuk rekensommetje. Thnks for sharing.
Ik had het enkel over vloot, niet over prodictieuren. Ik keek naar absolute aantallen machines.
Niet teruggerekend naar productieuren etc omdat je dat niet helemaal zuiver krijgt.
Oftewel aantal machines op moment X vergeleken met aantal machines op moment Y, zonder te kijken naar hoeveel 1 eenheid produceert. Ook in jouw voorbeeld zie je dat dat minder is en de vloot dus kleiner, ook al wordt er door de beschikbare machines meer productie gedraaid.
Het is overigens ook maar net welke datum je pakt voor je vergelijk. Als je als datum juni had genomen zit er 2 machines verschil in de operationele vloot. Open orders keek ik niet naar ondat die (deels) ter vervanging zijn. In 2012 was er bv nog geen sprake van phase out van de 744.
Vandaar dat ik het had over krimp in de vloot wat in absolute aantallen ook zo is.
Op hoeveel vlieguren/cycles staat die BFY momenteel eigenlijk? Kan gezien z’n leeftijd toch niet al te hoog zijn. Misschien een tweede leven als BDSF ter vervanging van MPS die er tegen die tijd sws uit moet? De SCD zit er al in, scheelt weer.nemaco wrote:1-5-21 staat nu de laatste vlucht ingepland voor zowel BFN als BFY
Weer een dag uitgesteld. Niet voor het eerst. Wachten op onderdelen uit de V.S.?nemaco wrote:PH-BXH gaat na een kleine maand stilstand weer de route op morgen
Zit 12 jaar tussen de MPS en de BFY idd.76-er wrote:Op hoeveel vlieguren/cycles staat die BFY momenteel eigenlijk? Kan gezien z’n leeftijd toch niet al te hoog zijn. Misschien een tweede leven als BDSF ter vervanging van MPS die er tegen die tijd sws uit moet? De SCD zit er al in, scheelt weer.nemaco wrote:1-5-21 staat nu de laatste vlucht ingepland voor zowel BFN als BFY
KL/MP Cargo is bezig op termijn een geschikte 747-400ERF/400F met CF6-80C2 motoren te vinden. Er is echter nog genoeg tijd tot de volgende D-check van de PH-MPS en momenteel liggen de (lease) rates erg hoog voor de meest populaire GE powered 744 freighters.76-er wrote:Op hoeveel vlieguren/cycles staat die BFY momenteel eigenlijk? Kan gezien z’n leeftijd toch niet al te hoog zijn. Misschien een tweede leven als BDSF ter vervanging van MPS die er tegen die tijd sws uit moet? De SCD zit er al in, scheelt weer.nemaco wrote:1-5-21 staat nu de laatste vlucht ingepland voor zowel BFN als BFY
Weet niet wat het maximale take-off weight van de MPS is, maar dat van de BFY is niet bijster hoog voor een vreter....Biem wrote:Zit 12 jaar tussen de MPS en de BFY idd.76-er wrote:Op hoeveel vlieguren/cycles staat die BFY momenteel eigenlijk? Kan gezien z’n leeftijd toch niet al te hoog zijn. Misschien een tweede leven als BDSF ter vervanging van MPS die er tegen die tijd sws uit moet? De SCD zit er al in, scheelt weer.nemaco wrote:1-5-21 staat nu de laatste vlucht ingepland voor zowel BFN als BFY
Ben je ook meteen van de PW motoren af
Kunnen ze lang zoeken. Liggen niet voor het oprapen en als zich al zon kans voordoet zijn de Atlassen en Kalitta’s van deze tijd er als de brandweer bij. Zeker een ERF lijkt wel onmogelijk te worden.747classic wrote:KL/MP Cargo is bezig op termijn een geschikte 747-400ERF/400F met CF6-80C2 motoren te vinden. Er is echter nog genoeg tijd tot de volgende D-check van de PH-MPS en momenteel liggen de (lease) rates erg hoog voor de meest populaire GE powered 744 freighters.76-er wrote:Op hoeveel vlieguren/cycles staat die BFY momenteel eigenlijk? Kan gezien z’n leeftijd toch niet al te hoog zijn. Misschien een tweede leven als BDSF ter vervanging van MPS die er tegen die tijd sws uit moet? De SCD zit er al in, scheelt weer.nemaco wrote:1-5-21 staat nu de laatste vlucht ingepland voor zowel BFN als BFY
Dat klopt volledig. Op dit moment zijn er geen geschikte (CF6-80C2 + neusdeur) 744(ER) freighters beschikbaar.B767-300ER wrote:Kunnen ze lang zoeken. Liggen niet voor het oprapen en als zich al zon kans voordoet zijn de Atlassen en Kalitta’s van deze tijd er als de brandweer bij. Zeker een ERF lijkt wel onmogelijk te worden.747classic wrote: KL/MP Cargo is bezig op termijn een geschikte 747-400ERF/400F met CF6-80C2 motoren te vinden. Er is echter nog genoeg tijd tot de volgende D-check van de PH-MPS en momenteel liggen de (lease) rates erg hoog voor de meest populaire GE powered 744 freighters.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more