Conclusie: het ligt aan KLM?747classic wrote:Er ligt nog wel wat historie tussen KLM en Airbus.76-er wrote:YS11 wrote:Weet ik, maar KLM is nooit tevreden van de Airbussen geweest.
Maar ligt dat aan KL of aan AB?
De A310-200 was een politieke aankoop en zowel de vliegdienst als de TD waren "not amused"
Ook was de technische ondersteuning door Airbus in die tijd niet goed (de Airbus technical support was nog niet volwassen, dure spare parts, non availibily van structural parts in AOG omstandigheden etc), daar is volgens mij het zaadje gelegd voor de onvrede met Airbus.
Anderzijds, KL/TD was nog niet ingespeeld op de digitale systemen, welke vaak, schijnbaar zonder reden, iets anders deden dan verwacht. Vaak alleen op te lossen met een power off /on tot afgrijzen van de GWK,s, die gewend waren naar een duidelijke oorzaak te zoeken en daarna de kist te releasen.
Momenteel is zowel de Airbus technische ondersteuning een stuk beter en de KLM/TD ook digitaal volwassen, maar er zijn nog steeds bij sommigen "hard feelings".
Ik ben benieuwd wanneer die in productie gaat en afgeleverd wordt.CaptainRoPro wrote:Boeing heeft voor de B78X, PH-BKL LN 1130 toegewezen....
Inkjet wrote:Ik ben benieuwd wanneer die in productie gaat en afgeleverd wordt.CaptainRoPro wrote:Boeing heeft voor de B78X, PH-BKL LN 1130 toegewezen....
De BKH delivery was al voor de corona sluiting bij Boeing naar mei uitgesteld.nemaco wrote:KLM schijnt zowel met Boeing als met Embraer in gesprek te zijn over late leveringen van veel machines.
Weet iemand wanneer PH-BKH geleverd zal worden? Initieel, vóór de werkonderbreking, zou dat deze maand zijn geweest.
Inkjet wrote:Ik ben benieuwd wanneer die in productie gaat en afgeleverd wordt.CaptainRoPro wrote:Boeing heeft voor de B78X, PH-BKL LN 1130 toegewezen....
De totale 787 "assembly rate" (Seattle en Charleston) zal opnieuw verder gereduceerd worden (momenteel al gereduceerd tot 10/mnd), zodat de volgende afleveringen zo wie zo (veel) verder naar achteren worden geschoven.nemaco wrote:KLM schijnt zowel met Boeing als met Embraer in gesprek te zijn over late leveringen van veel machines.
Als Austrain, Swiss en Air Canada het kunnen, waarom zou KLM het niet kunnen? Het is denk ik meer een kwestie is van willen. Met full freighters en dedicated combi's zit KLM in een compleet andere positie en de hoeveelheid AFTK's die ze daarmee reeds hebben.Berven1 wrote:Kan de KLM ook net als Austrian en SWISS ook vele stoelen uit Boeing 777 of Boeing 747 gehaald worden en de cabines ingedeeld worden voor vrachtvluchten zoals medische spullen? Air Canada heeft het ook gedaan bij haar 3 Boeings 777-300ER's.
Ok, maar dat zou echt mooi dat ze kunnen. Stel als het coronavirus lang gaat duren is er een kans dat de KLM ook gaat doen, op zich vind ik Boeing 777-300ER meest geschikt om grote vracht mee te nemen. En vooral 3 Boeings 747-400's converteren naar tijdelijke freighters, maar lijkt mij wel iets duurder dan een ombouw van een BCF-variant. En op zich kan ook een paar 737-800 of 737-900 omgebouwd tot een vrachttoestel, waar men binnen europa vracht kan vervoeren. Bv. van Sjanghai naar Amsterdam en van Amsterdam naar b.v. Kopenhagen of Stockholm met een 737.Arjenp wrote:Als Austrain, Swiss en Air Canada het kunnen, waarom zou KLM het niet kunnen? Het is denk ik meer een kwestie is van willen. Met full freighters en dedicated combi's zit KLM in een compleet andere positie en de hoeveelheid AFTK's die ze daarmee reeds hebben.Berven1 wrote:Kan de KLM ook net als Austrian en SWISS ook vele stoelen uit Boeing 777 of Boeing 747 gehaald worden en de cabines ingedeeld worden voor vrachtvluchten zoals medische spullen? Air Canada heeft het ook gedaan bij haar 3 Boeings 777-300ER's.
Zo te zien krijg ik misschien toch gelijk.Eug14 wrote:Een beetje oftopic https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ven-kopen? maar dit kan wel van invloed zijn op de gehele organisatie.
Handenvol Airbus A320 Neo's en A321LR/XLR's?Avgeek wrote:Zo te zien krijg ik misschien toch gelijk.Eug14 wrote:Een beetje oftopic https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ven-kopen? maar dit kan wel van invloed zijn op de gehele organisatie.
Ga er maar van uit dat KLM ook dit zal moeten doen
Als KLM ooit weer Airbussen gaat bestellen dan zal die keuze bedrijfseconomisch zijn en niet omdat een Corona-steunpakket die vraagt. Denk niet dat de Nederlandse overheid die als voorwaarde gaat stellen. En voorlopig zitten ze in Amstelveen ruim in de vliegtuigen.Avgeek wrote:Zo te zien krijg ik misschien toch gelijk.Eug14 wrote:Een beetje oftopic https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ven-kopen? maar dit kan wel van invloed zijn op de gehele organisatie.
Ga er maar van uit dat KLM ook dit zal moeten doen
De PH-BFT en BFV vliegen momenteel achter elkaar aan.. De een naar BFT naar PVG en BFV naar ICN.XYZ wrote:KLM is operating AMS-PVG-AMS non-stop again as KL893/894, without the crew stop in ICN (KL895/896).
- 28 Apr 2020 ICN-PVG-AMS KL896 B744M PH-BFT Landed 04:58
- 29 Apr 2020 AMS - PVG KL893 B744M PH-BFT Estimated 09:21
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more