EHGR 14-05-2009

ImageImageA special Forum for Gilze-Rijen and Gilze Rijen Aviation Society (GRAS) with news, facts and social talk from the south.

Moderator: SWAT 11

Forum rules
Image
Image
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too.
User avatar
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2746
Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB

Re: EHGR 14-05-2009

Post by Boudewijn van Oirschot »

Wat zat er allemaal in? Tijdens de take-off kwam de Ah-124 bijzonder laag over en steeg amper.. Hij had er echt ontzettende moeite mee om maar wat te klimmen.
User avatar
Eric van Lisdonk
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2566
Joined: 19 Mar 2004, 23:33
Subscriber Scramble: Eric van Lisdonk
Location: Ramstein and Gilze-Rijen Air Base

Re: EHGR 14-05-2009

Post by Eric van Lisdonk »

Bedankt Oscar.

Kan Miss M. dat niet achterhalen Oscar??

Groeten,
Eric
Last edited by Eric van Lisdonk on 14 May 2009, 21:57, edited 1 time in total.
User avatar
Eric van Lisdonk
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2566
Joined: 19 Mar 2004, 23:33
Subscriber Scramble: Eric van Lisdonk
Location: Ramstein and Gilze-Rijen Air Base

Re: EHGR 14-05-2009

Post by Eric van Lisdonk »

Boudewijn van Oirschot wrote:Wat zat er allemaal in? Tijdens de take-off kwam de Ah-124 bijzonder laag over en steeg amper.. Hij had er echt ontzettende moeite mee om maar wat te klimmen.
Dat vind ik vreemd Bas, want volgens mij hebben ze alleen maar goederen gelost en is er niets meegegaan. Maar misschien kan iemand dit bevestigen.

Eric
User avatar
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2746
Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB

Re: EHGR 14-05-2009

Post by Boudewijn van Oirschot »

Eric van Lisdonk wrote:
Boudewijn van Oirschot wrote:Wat zat er allemaal in? Tijdens de take-off kwam de Ah-124 bijzonder laag over en steeg amper.. Hij had er echt ontzettende moeite mee om maar wat te klimmen.
Dat vind ik vreemd Bas, want volgens mij hebben ze alleen maar goederen gelost en is er niets meegegaan. Maar misschien kan iemand dit bevestigen.

Eric
Okay, vandaar dat die dan ook al tot het eind door reed.

Zal dan wel met de wind te maken gehad hebben, hij klom echt verdacht langzaam :wink:
User avatar
pjottr
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 286
Joined: 08 Apr 2008, 11:34
Type of spotter: Random

Re: EHGR 14-05-2009

Post by pjottr »

@boudewijn:
Ze hebben inderdaad alleen maar gelost en hij is leeg naar duitsland gevlogen. Dat hij laag bleef had te maken met wat ebauer ook al schreef dat hij eerst maar tot 2000FT mocht stijgen dan een bocht maken en dan verder klimmen naar 6000Ft.
Die 2000Ft zit hij zo maar op en dat lijkt best wel laag. Dus ik denk dat je dit bedoelde. :wink:
User avatar
Otto
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6809
Joined: 30 Oct 2002, 20:02
Subscriber Scramble: Otto
Contact:

Re: EHGR 14-05-2009

Post by Otto »

De aanhouder wint :freak:
User avatar
Redskin
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1277
Joined: 01 Jul 2003, 16:22
Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
Subscriber Scramble: Digitaal
Location: 10 miles from Gilze Rijen
Contact:

Re: EHGR 14-05-2009

Post by Redskin »

Boudewijn van Oirschot wrote: Okay, vandaar dat die dan ook al tot het eind door reed.
Dat ie tot het eind van baan 10 doorreed kwam omdat de toren hem dat adviseerde (letterlijk : the runway is wider at the end so you can turn easly there)
John
Image
User avatar
ebauer
Moderator
Moderator
Posts: 12104
Joined: 14 Jul 2004, 18:58
Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
Location: Amersfoort, NL

Re: EHGR 14-05-2009

Post by ebauer »

Eric van Lisdonk wrote:Hi,
86+26 Bo105P1 HFVS910 GAR V03 arr 09:30u, dep 14:22u
L-.. PC-7 131EMVOsqn * 10:12u
L-.. PC-7 131EMVOsqn * 10:20u

Het vreemde van de PC-7's is dat ik ze beide niet op de scanner heb gehad. Waarschijnlijk mis ik dus een frequentie. Hopelijk heeft Arno ze op tape staan en kan hij mij vertellen op welke freq. ze zaten. Helaas konden ze niet gelezen worden omdat de piloteur hem hoog optrok.

Groeten,
Eric
De officieele designator voor German Army is GAM > GAM V03 in dit geval. Bedankt voor de bevestiging van het callsign die bij de SBS-1/Mode S log stond!
De PC-7's kunnen op een zgn. common NATO channel gezeten hebben bijv 257.8 voor de toren, of op RAPCON west VHF/UHF. Die kan ze dan de final clearance geven, met goedkeuring van de TWR uiteraard!
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
User avatar
SWAT 11
Moderator
Moderator
Posts: 1722
Joined: 26 Aug 2002, 22:22
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: SWAT 11
Location: Galder
Contact:

Re: EHGR 14-05-2009

Post by SWAT 11 »

Hierbij de gehoorde movements via mijn scanner op Gilze-Rijen van 14 mei 2009:

based
CH-47D 298sqn: Grizzly 1 (D-106), Grizzly 2 (D-664)
AS.532U-2 300sqn: Wildcat 3 (S-419), Wildcat 4, Wildcat 22, Wildcat 02 (S-419)
SA.316B 300sqn: Bluebird 75 (A-292), Bluebird 50 (A-247), Bluebird 56 (A-292), Bluebird 53 (A-301)
AH-64D 301sqn: Redskin 21 (Q-21), Redskin 5 (Q-16), Redskin 6 (Q-29)
* = avondvliegen

visitor
L-.. PC-7 131EMVOsqn "Diamond 10" * 10:10u
L-.. PC-7 131EMVOsqn "Diamond 16" * 10:20u
262 SH-14D MARHELI "NRN 689" f/s 10:47u/13:00u
86+26 BO-105P1 HFVS910 "GAM V03" f/s 09:32u/14:22u
XW216 Puma HC1 230sqn "RFR7320" f/s 15:05u/dep 15th
XW220 Puma HC1 33sqn "RFR7321" f/s 15:05u/dep 15th
RA-82046 An-124-100 Volga Dnepr "VDA 7368/VDA 7369" f/s 17:43u/20:15u

Met dank aan Eric voor de serial tie-ups...
De PC-7's waren de bovenstaande, alleen weet ik niet welke frequentie werd gebruikt. (kan ik helaas niet terug zien)


afkortingen
* = de helikopter/vliegtuig is niet geland maar heeft een touch-and-go of een low-aproach gemaakt
x = de helikopter/vliegtuig is over het vliegveld heen gevlogen (lager dan 2000 voet)
f/s = de helikopter/vliegtuig heeft een fullstop gemaakt
cal = calibratievlucht op het veld

, = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel op deze tijden in de landing is gezien.
- = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel tussen deze tijden (begin- en eindtijd) meerdere malen te zien is geweest in de landing.
/ = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel heeft binnengestaan op een van de platformen.


Opmerking;
- Onderstreepte serials zijn afkomstig van SBS-1 en zijn dus geen garantie!
- Niet onderstreepte serials zijn afkomstig van mijzelf of personen die voor deze post hun waarneming hier hebben neergezet.
- Bovenstaande log is hetgeen wat gehoord is, er bestaat altijd de mogelijkheid dat er meer gevlogen heeft!
- We zien je aanvullingen en/of correcties graag tegemoet!
Arno Cornelissen

==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
Edwin
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 277
Joined: 02 Mar 2004, 21:27
Location: Gilze-Rijen

Re: EHGR 14-05-2009

Post by Edwin »

Om het dan helemaal compleet te maken, kan ik vermelden dat de Antonov Cougars S-450 en 456 kwam terugbrengen.

Groeten,
Edwin
User avatar
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2746
Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB

Re: EHGR 14-05-2009

Post by Boudewijn van Oirschot »

Bedankt, pjotr :)
Redskin wrote:
Boudewijn van Oirschot wrote: Okay, vandaar dat die dan ook al tot het eind door reed.
Dat ie tot het eind van baan 10 doorreed kwam omdat de toren hem dat adviseerde (letterlijk : the runway is wider at the end so you can turn easly there)
Als je daar zonder scanner staat, dan krijg je er niks van mee :wink:
User avatar
Derice
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1703
Joined: 24 Dec 2007, 14:12
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: Derice

Re: EHGR 14-05-2009

Post by Derice »

Wanneer komt er weer een AN124? (In een weekend?).
Wil dat ook daar wel eens zien.
Als ik de foto's zo bekijk kun je lekker dichtbij komen!
User avatar
sh-14d
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 329
Joined: 21 Jun 2003, 02:59
Type of spotter: Military
Subscriber Scramble: Yes

Re: EHGR 14-05-2009

Post by sh-14d »

Lynx was indeed the 262.
User avatar
ebauer
Moderator
Moderator
Posts: 12104
Joined: 14 Jul 2004, 18:58
Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
Location: Amersfoort, NL

Aanvullingen EHGR 14-05-2009

Post by ebauer »

visitor
L-13 PC-7 131EMVOsqn "Diamond 10" * 10:10u According SBS-1 log
L-07 PC-7 131EMVOsqn "Diamond 16" * 10:20u According SBS-1 log
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
User avatar
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2746
Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB

Re: EHGR 14-05-2009

Post by Boudewijn van Oirschot »

Derice wrote:Wanneer komt er weer een AN124? (In een weekend?).
Wil dat ook daar wel eens zien.
Als ik de foto's zo bekijk kun je lekker dichtbij komen!
Zo nu dan... gewoon wekelijks het EHGR-Gras forum checken :wink:
Post Reply

Return to “Gilze-Rijen & GRAS”