Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
Hans
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4047
Joined: 24 Aug 2002, 11:07
Type of spotter: S5 - Military & Civil
Subscriber Scramble: Yep
Location: The Net
Contact:

Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer

Post by Hans »

Hoi,

Uit een persbericht van vandaag;
In de afgelopen jaren heeft de Aviodrome herhaaldelijk de aandacht getrokken. Dat gebeurde onder andere door de aankoop in 1999 van de beroemde Douglas DC-2 ‘Uiver’ uit 1934. Ook de aankoop van de laatste vliegende Constellation ter wereld en de tocht van een Jumbojet van de KLM door de grachten van Amsterdam naar Lelystad trok in 2004 internationale belangstelling.
Loop ik nou zo achter, maar
  1. Die Connie vliegt toch helemaal niet?
  2. En er zijn toch nog andere Connies die wel vliegen? (zoals dat Breitling ding om even dicht bij huis te blijven)
Als je al met zulke 'propaganda' mensen naar je toko moet trekken, dan gaat het inderdaad wel heel slecht met je...

Hans
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer

Post by aviodromefriend »

Hans wrote:Hoi,

Uit een persbericht van vandaag;
In de afgelopen jaren heeft de Aviodrome herhaaldelijk de aandacht getrokken. Dat gebeurde onder andere door de aankoop in 1999 van de beroemde Douglas DC-2 ‘Uiver’ uit 1934. Ook de aankoop van de laatste vliegende Constellation ter wereld en de tocht van een Jumbojet van de KLM door de grachten van Amsterdam naar Lelystad trok in 2004 internationale belangstelling.
Loop ik nou zo achter, maar
  1. Die Connie vliegt toch helemaal niet?
  2. En er zijn toch nog andere Connies die wel vliegen? (zoals dat Breitling ding om even dicht bij huis te blijven)
Als je al met zulke 'propaganda' mensen naar je toko moet trekken, dan gaat het inderdaad wel heel slecht met je...

Hans
Dat zijn Super Constellations (en die waar Lufthansa aan werkt is een Starliner). Andere echte gewone Constellations die nog bestaan (zoals de ex-MATS) vliegen inderdaad niet meer. Waarschijnlijk refereren ze er aan dat hij technisch luchtwaardig zou zijn, maar dat is voor de normale pers te moeilijk taalgebruik.

P.S. Los van het feit dat die Breitling dit jaar niet meer kan vliegen wegens corrosie in de vleugel, en eerst gerepareerd moet worden.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer

Post by Hurricane »

De eigen Connie is in "vliegwaardige conditie" (aldus de berichtgeving maar dat is met n slag om de arm want deze certificering moet wel onderhouden worden om actief te blijven)

& de Breitling Connie zit eigenlijk in een soortgelijk schuitje voor dit jaar; bij controle tijdens het winter onderhoud is corrosie gevonden op n paar kritieke plaatsen en gezien de omvang zal het jaar 2010 'hangaarvliegend' voorbij gaan ...

Adios, H.
Last edited by Hurricane on 12 Feb 2010, 15:29, edited 1 time in total.
Groeten,
Ron
User avatar
Warthog 71
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 477
Joined: 09 Mar 2005, 14:20

Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer

Post by Warthog 71 »

Hans wrote:Hoi,

Uit een persbericht van vandaag;
In de afgelopen jaren heeft de Aviodrome herhaaldelijk de aandacht getrokken. Dat gebeurde onder andere door de aankoop in 1999 van de beroemde Douglas DC-2 ‘Uiver’ uit 1934. Ook de aankoop van de laatste vliegende Constellation ter wereld en de tocht van een Jumbojet van de KLM door de grachten van Amsterdam naar Lelystad trok in 2004 internationale belangstelling.
Loop ik nou zo achter, maar
  1. Die Connie vliegt toch helemaal niet?
  2. En er zijn toch nog andere Connies die wel vliegen? (zoals dat Breitling ding om even dicht bij huis te blijven)
Als je al met zulke 'propaganda' mensen naar je toko moet trekken, dan gaat het inderdaad wel heel slecht met je...

Hans

Hola Hans,

Volgens mij kan de Connie wel vliegen maar is dit verzekeringstechnisch er lastig en vliegt hij hierdoor niet. De Breitling Connie is een super Connie, misschien dat ze dat als een ander type zien? overigens staat de Breitling Connie ook met problemen aan de grond en zal hij, hoewel in de loop van het jaar gereed, dit jaar niet meer vliegen.

Grtz,

Marcel
Assumption is the mother of all f#ckups...
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer

Post by aviodromefriend »

Hurricane wrote:De eigen Connie is in "vliegwaardige conditie" (aldus de berichtgeving maar dat is met n slag om de arm want deze certificering moet wel onderhouden worden om actief te blijven)
Er is momenteel geen sprake van dat er een certificering van de Connie is, want daarvoor moet een hele papierwinkel worden doorlopen. Dat is voor zover ik weet nog niet afgerond, tenminste niet naar volle tevredenheid van de Amerikaanse en Europesche autoriteiten. (En Hans vergat de DC 8 actie niet, die opsomming kwam uit een persbericht uit Lelystad).
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer

Post by Hurricane »

aviodromefriend wrote:
Hurricane wrote:De eigen Connie is in "vliegwaardige conditie" (aldus de berichtgeving maar dat is met n slag om de arm want deze certificering moet wel onderhouden worden om actief te blijven)
Er is momenteel geen sprake van dat er een certificering van de Connie is, want daarvoor moet een hele papierwinkel worden doorlopen. Dat is voor zover ik weet nog niet afgerond, tenminste niet naar volle tevredenheid van de Amerikaanse en Europesche autoriteiten.
:twisted: ... dat betekend dus dat de Connie niet gerechtigd (ik verzin het woord niet) is om te mogen vliegen (dus dat word nog een extra probleem want zonder FAA en EASA toestemming zal IVW ook niets toelaten; aldus de praktijk)
Groeten,
Ron
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer

Post by aviodromefriend »

Juridisch niet, technisch is voor zover bekend alles wel in orde, ondanks dat hij intussen voor de winterperiode weer binnen staat. Tenminste als we de mensen die eraan werkten moeten geloven in het topic over de nog steeds niet gemaakte eerste vlucht. http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=47&t=44868

(net zoiets als indertijd met de PH-COR, niet mogen vliegen, maar er wel toe in staat zijn(getuige die landing op RTM voor de ogen van allerlei hotemetoten van de toenmalige RLD))
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Post Reply

Return to “'t Praethuys”