Moderator: gatso76
Van de week nog vier nachten gedraaid. Weekend vrij. En aankomende week weer vier diensten. Dus valt mee.B767-300ER wrote:Je bent zeker veel vrij de laatste tijd Martijn? Niels
Omdat het een behoorlijk Italiaanse/Russische liefhebberij lijkt te zijn kisten ergens anders te registreren, zou ik gokken op belasting-regels...?B767-300ER wrote:Totaal off topic vraagje, maar kan iemand mij vertellen waarom een aantal Italiaanse Carriers (Alitaliue, Blue Panorama, Air italy) ervoor kiest om haar kisten niet in het italiaanse luchtvaartregister in te schrijven (I-XXXX), maar veelal word gekozen voor een Ierse registratie (EI-XXX)
Alitalia is bijvoorbeeld nu een hoop van zijn kisten aan het re-registeren. Iemand een uitleg?
Omdat kisten die niet eigendom zijn van een Italiaans bedrijf ook niet in Italie geregistreerd kunnen worden. Zolang Alitalia dus echt eigenaar was konden de kisten Italiaans geregistreerd worden. Kisten die echter eigendom zijn van een leasemaatschappij van buiten Italie kunnen niet in het Italiaanse register ingeschreven worden. Blijkbaar is Alitalia dus bezig de kisten via een buy-lease back constructie van de hand te doen en derhalve moeten ze uit het Italiaanse register.B767-300ER wrote:Totaal off topic vraagje, maar kan iemand mij vertellen waarom een aantal Italiaanse Carriers (Alitaliue, Blue Panorama, Air italy) ervoor kiest om haar kisten niet in het italiaanse luchtvaartregister in te schrijven (I-XXXX), maar veelal word gekozen voor een Ierse registratie (EI-XXX)
Alitalia is bijvoorbeeld nu een hoop van zijn kisten aan het re-registeren. Iemand een uitleg?
SPL wrote:en soms geen zin !
Groeten Martijn
Blijkbaar. Van andere landen heb ik nooit hetzelfde gehoord. In Rusland hebben de meeste kisten een buitenlandse registratie vanwege de excessieve invoerbelastingen op vliegtuigen.B767-300ER wrote:Geldt dat alleen in Italie? want in Nederland geldt dat dus niet..?
YS11 wrote:Airbus A320 -216 4520 EI-EIC Alitalia for delivery 04dec10 XFW-FCO ex D-AXAI
Ook ooit eens gelezen dat de "Russen" Iers/Bermudaans(is dit een goed woord??) geregistreerd werden om verzekerings- en belastingtechnische redenen.ehusmann wrote:Blijkbaar. Van andere landen heb ik nooit hetzelfde gehoord. In Rusland hebben de meeste kisten een buitenlandse registratie vanwege de excessieve invoerbelastingen op vliegtuigen.B767-300ER wrote:Geldt dat alleen in Italie? want in Nederland geldt dat dus niet..?
Erwin
N742WA will go on wetlease to Cargolux (just like N741WA already flying for CLX since October) from 6-1-20111.ErwinS wrote:N742WA should be a Pax 744. The ex Eagle airframe wich was a long term resident at SPL not to long ago. So don't think she will visit us soon.Gietje wrote:I've only seen N740WA so far (about 3 or 4 times) so lets hope that this new one gets here...YS11 wrote:WORLD AW new one
N742WA ex F-GTIR,9V-SPF c/n 27071
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more