ErikErikFB wrote:Dat ze geen eigendom zijn klopt helemaal, OR huurt de frames ( vandaar ook die idiote onderhoudsconstructie met Frankfurt). Echter de boekwaarde van de frames is zodanig dat de leasekosten geld opleveren tov de afschrijving. Men speculeert echter op de vervanging in 2012 ( of daaromtrent) door nieuwe 787's ( Info uit OR zelf). De onderhoudskosten worden via de Leasemaatschappij doorberekend aan OR en dan nog kan OR er mee uit. Of dat plan met de 787 doorgaat is natuurlijk nu speculaas. Heb voorzichtig al een ballonnetje losgelaten mbt 757's die relatief jong zijn en ook ETOPS hebben. Echter, capaciteits-technisch voldoen die niet aan de OR-wens.
Dat er in de "desert" frames staan klopt. TUI had beter deze frames naar onze zuiderburen kunnen sturen als vervanging van o.a. de TUC die nog vaker scoort in onderhoud en delays.
ArkeFly heeft ruim 4000 slots voor aankomende zomer, goed voor 2000 vluchten als ik me niet vergis. Vorig seizoen hadden ze 3000 gebruikte slots, is ongeveer 1500 vluchten. Wel een behoorlijk significante stijging Een stijging naar bijna 3000 vluchten is wel erg veel. Of maak ik nu een rekenfout? Correct me if I am wrongB767 wrote:Of te wel =censored= happens everywere... niet alleen bij OR, het valt alleen op omdat, de vloot zo klein is en zij in verhouding veel vliegen! Vorige keer crew naar KEF gebracht voor een CUR vlucht nu pax ophalen uit LIS, ik zeg goede creativiteit zit er in OR!
Facts:
* Bij Servisair zijn er al 2900 vluchten aangegeven voor afhandeling alleen zomerseizoen!
TFB komt op 3 maart 2009. De TFC komt op 21 april 2009. De 757 van Thomson gaat met name de Turkije operatie doen en komt medio April. Waarschijnlijk ook nog een kist (A320/B738 grootte) voor de topmaanden juli en augustus.B767 wrote:* TFB komt gauw assisteren en een 757 van Thomson deze zomer!
Nu kan ik me vergissen,maar is dat geen 0 teveel? Ik ben daar niet helemaal in thuis,maar 30.000 euro per dag lijkt mij logischer (=bijna 1 miljoen per maand, 300.000 is ongeveer 9 miljoen per maand)B767 wrote:* A330 kost gemiddeld voor OR 300.000 euro per dag! als zij die op nemen in de vloot.
Als je kijkt naar slotcoordination zijn er veel vluchten richting Turkije ook overgenomen door Amsterdam Airlines(die ja... ).ErikFB wrote:Daarnaast zijn er natuurlijk ook in Turkije een aantal toko's failliet gegaan waardoor er ruimte vrijkomt.
Zowel afgelopen zomer als deze winter had Amsterdam Airlines ook een hoop slots. Het enigste wat ze een hoop gedaan hebben is stilstaan op Oosthmv wrote:Als je kijkt naar slotcoordination zijn er veel vluchten richting Turkije ook overgenomen door Amsterdam Airlines(die ja... ).ErikFB wrote:Daarnaast zijn er natuurlijk ook in Turkije een aantal toko's failliet gegaan waardoor er ruimte vrijkomt.
Er zijn inderdaad veel Turkse charters verdwenen maar een groot deel daarvan (Best Air, Ankair, World Focus en TT-Air) die dan charter vluchten voor hun rekening namen vlogen voornamelijk naar de oosterburen (Duitsland dus )hmv wrote:Als je kijkt naar slotcoordination zijn er veel vluchten richting Turkije ook overgenomen door Amsterdam Airlines(die ja... ).ErikFB wrote:Daarnaast zijn er natuurlijk ook in Turkije een aantal toko's failliet gegaan waardoor er ruimte vrijkomt.
Heeft AA dan eindelijk een contract gesloten met een of andere (reis)organisatieB767-300ER wrote:Zowel afgelopen zomer als deze winter had Amsterdam Airlines ook een hoop slots. Het enigste wat ze een hoop gedaan hebben is stilstaan op Oost
ErikFB wrote:Een "uitglijdertje" dus
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more