Goh, dat hebben we gemerkt met de Hercs die in Cambridge staan te wachten.jp 74 wrote:Wat een behoorlijk operationeel risico is, zijn de spare parts, zolang NL meedoet en betaald aan de operatie's die voor de Amerikanen belangerijk zijn krijgen ze voorrang op de spare parts.
Eh, die uitspraak is van Dassault (die hierin gelijk kregen van Eurofighter).jp 74 wrote:Maar zoals de ceo van Saab al heeft gezegt, het is nutteloos om nog enige energie te verspillen aan NL ze hebben toch al voor de jsf gekozen,
geloof zonder meer dat ze dat gezegd hebben, maar ik geloof dat dat ook wel van de Fransen is gezegd toen het drie jaar duurde voor er wat aan de Cougar problemen werd gedaan (en Min-Pres. Kok persoonlijk bij Mitterand moest gaan klagen....)Cambridge ligt in Engeland en word door de Engelsen omgebouwd.
De critiek komt van iemand binnen de klu die iedere dag moet opboxen tegen het wispelturige gedrag van de Amerikanen.
De Ceo van saab heeft ook zoiets gezegt van het altaar van de jsf en inderdaad die van dassault heeft dit ook gezegt.
En daar is dus het wachten op reserveonderdelen. Die moeten van Lockheed-Martin (dus uit Amerika) komen. Echter die hebben alle capaciteit nodig voor de amerikaanse toestellen her en der in het Midden Oosten. De VS kan dus als het er op aankomt zijn coalitiepartners/bondgenoten op de iets langere termijn voor operationele inzet niet van voldoende spareparts voorzien. Zelfs niet als dat nodig is om naast/voorop met de Yank mee te doen.jp 74 wrote:Cambridge ligt in Engeland en word door de Engelsen omgebouwd.
Da's nog eens out-of-the-box denken: vervang een bommenwerper door een luchtoverwichtsjager die, als ie al te koop is, een veelvoud kost van de JSF. Tot die tijd moet de bommenwerper in de lucht blijven, terwijl het technisch gezien nauwelijks meer verantwoord/mogelijk is. Ik heb het artikel niet helemaal gelezen, maar wat moet er volgens hem gebeuren met de Super Hornets die men als interim oplossing besteld heeft?Kopp believes that the land down under should instead keep on operating its 1970s-era F-111 swingwing bombers, and ask the US to buy the latest Raptor super stealth fighters as well - though these aren't on offer for export at present.
Dan denk ik dat je het bericht misschien niet helemaal hebt begrepen. Het kabinet , dat zijn ministers en staatssecretarissen, wil die contracten tekenen. Het parlement, dat zijn de mensen die voor het grootste deel worden betaald om applausmachine voor Balkenende cs. te spelen en voor het mindere deel om te proberen het kabinet pootje te lichten, wil voor het tekenen nog eens naar Lockheed en Saab toe. Dat zijn ook de mensen die hebben geeist dat de concurrenten nog een kans zouden krijgen.Hurricane wrote:Hieruit word kort samengevat besloten om eind april contracten te tekenen voor aanschaf van 2 JSF testvliegtuigen.
Verder gaan er volgende maand nog bezoeken plaats vinden bij Lockheed Martin & Saab Een beetje achterhaalde showcase lijkt mij want (naar mij idee) staat Saab inmiddels op een eilandje zonder enig land in zicht.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more