Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
Aer Lingus has adjusted its schedule DUB-AMS-DUB for W15 with the 2nd flight operating earlier than before. This is possibly a response to the arrival of Ryanair:
W15 flights DUB-AMS-DUB:
- arr. 08.40 AMS dep. 09.30 EI
- arr. 09.30 AMS dep. 11.00 FR
- arr. 10.20 AMS dep. 11.00 EI - new time = 2hrs earlier
- arr. 13.35 AMS dep. 14.20 EI
- arr. 13.45 AMS dep. 14.10 FR
- arr. 15.55 AMS dep. 17.00 EI
- arr. 18.00 AMS dep. 18.25 FR
- arr. 19.40 AMS dep. 20.30 EI
- arr. 22.10 AMS dep. 22.35 FR
Remco wrote:Zakennieuws en Telegraaf melden dat Jet Airways begin volgend jaar (jan-feb-mrt) slots heeft aangevraagd en gekregen voor drie dagelijkse vluchten naar Schiphol. Telegraaf meldt daarbij dat bronnen rond KLM bevestigen dat een groot samenwerkingsverband tussen de twee maatschappijen rond is. Daarmee wordt een enorm gat voor zowel KLM als Schiphol opgevuld aangezien er vanaf Schiphol nog slechts 1 dagelijkse verbinding is met India momenteel.
1,5 Jaar geleden waren er ook al slots aangevraagd door Jet Airways. Toen ging het verhaal niet door, met name door vertraging van een overeenkomst tussen Etihad en KLM. Hopelijk komt er nu wel schot in de zaak.
Zo te zien worden de routes:
231/232 BOM-AMS-BOM (A 0820 V 1000)
233/234 DEL-AMS-YYZ-AMS-DEL (A 0840 V 1020)
Pax uit YYZ kunnen dus door naar of BOM of DEL
B767-300ER wrote:Zo te zien worden de routes:
231/232 BOM-AMS-BOM (A 0820 V 1000)
233/234 DEL-AMS-YYZ-AMS-DEL (A 0840 V 1020)
Pax uit YYZ kunnen dus door naar of BOM of DEL
Joh, zijn er nog gates beschikbaar rond die tijden voor A330s!? Wordt krapjes op Schiphol of ben ik nou gek?
B767-300ER wrote:Zo te zien worden de routes:
231/232 BOM-AMS-BOM (A 0820 V 1000)
233/234 DEL-AMS-YYZ-AMS-DEL (A 0840 V 1020)
Pax uit YYZ kunnen dus door naar of BOM of DEL
Joh, zijn er nog gates beschikbaar rond die tijden voor A330s!? Wordt krapjes op Schiphol of ben ik nou gek?
Kees
Ik denk dat de vertrektijden vroeg genoeg liggen...
streep wrote:Het zelfde systeem wat ze nu in Brussel doen.
Niet helemaal, want ex BRU vliegen ze door naar EWR en YYZ. Ex AMS wordt het alleen YYZ. De BOM machine die normaal ex BRU doorvliegt naar EWR gaat dan retour BOM. Per saldo dus 1 vlucht minder per dag in vergelijk met BRU. Dus 3 kisten per dag..
1 eastbound ex YYZ , 1 westbound naar YYZ en 1 retourkist BOM.
Vroeger kon dat hier: http://www.slotcoordination.nl/
Dan kon iedereen read only doen. Helaas is dat niet meer mogelijk. Tenzij anderen nog tips hebben?
11.00 uur: Het eerste nieuws dat naar buiten is gekomen vanaf de persconferentie die Ryanair op dit moment geeft in Amsterdam (16/9), is dat Ryanair er extra slots heeft bijgekregen bovenop het aantal van 2700 dat het eerder toegewezen kreeg van Schiphol.