Moderator: gatso76
http://en.wikipedia.org/wiki/Leading_edge_slats of in NL: http://nl.wikipedia.org/wiki/SlatMick Janssens wrote:Op 20 november is de PH-EZA teruggekeerd naar EHAM vanwege een probleem aan de "slats" het toestel is 30 min. na zijn vertrek veilig geland.
PS: Weet iemand wat slats zijn?
Volgens mijn woordeboek zijn het de neusvleugels, ik vindt het een beetje apart klinken, maar weet iemand of mijn woordenboek gelijk heeft of niet?
Bron: http://avherald.com
Incident: KLM A332 at Amsterdam on Nov 24th 2010, nose gear steering failure
By Simon Hradecky, created Wednesday, Nov 24th 2010 15:59Z, last updated Wednesday, Nov 24th 2010 15:59Z
A KLM Airbus A330-200, registration PH-AOD performing flight KL-428 from Dubai (United Arab Emirates) to Amsterdam (Netherlands),
was on final approach to Amsterdam's runway 06 when the crew aborted the approach reporting they had a nose gear steering failure.
The airplane positioned for a new approach to runway 06 and landed safely without nose gear steering about 20 minutes after aborting the first approach.
The airplane was subsequently towed to the gate.
Incident: KLM Cityhopper E190 at Amsterdam on Dec 9th 2010, could not retract gear
By Simon Hradecky, created Saturday, Dec 11th 2010 16:26Z, last updated Saturday, Dec 11th 2010 16:26Z
A KLM Cityhopper Embraer ERJ-190, registration PH-EZF performing flight KL-1319 from Amsterdam (Netherlands) to Bordeaux (France), could not fully retract the landing gear after departure.
The crew decided to return to Amsterdam for a safe landing.
A replacement Embraer ERJ-190 registration PH-EZA reached Bordeaux with a delay of 2:35 hours.
Gaat volgens het IVAO forum om PH-TFA. Kan iemand dit bevestigen?Yespur wrote:via de twitter van Roel Deno (telegraaf):
"Toestel Arkefly teruggekeerd naar Schiphol, 30 passagiers onwel door rook.."
De PH-TFA stond gisteren rond 1815 op D02 met een hele verzameling ambulances, brandweerwagens en politieautootjes eromheen.Gaat volgens het IVAO forum om PH-TFA. Kan iemand dit bevestigen?
Volgens NU.nl heeft hetzelfde toestel opnieuw rookontwikkeling in de cabine gehad.Chris Veringa wrote:De PH-TFA stond gisteren rond 1815 op D02 met een hele verzameling ambulances, brandweerwagens en politieautootjes eromheen.Gaat volgens het IVAO forum om PH-TFA. Kan iemand dit bevestigen?
mzls,
Chris
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more