Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
Moderator: gatso76
Borobudur
Scramble Master
Posts: 2760 Joined: 25 Dec 2007, 15:57
Subscriber Scramble: Borobudur
Location: EHLE
Post
by Borobudur » 02 Jul 2011, 19:01
Royaljordanian wrote: 2/7
KLM 74N ( EMB190 PH-EZD) made a go-around ( 18.53LT) due to another aircraft that was still one the runway.
Make that the PH-EZN
Borobudur
Hans Biere
Scramble Senior
Posts: 266 Joined: 12 Feb 2008, 20:56
Type of spotter: AirNav RadarBox
Post
by Hans Biere » 11 Jul 2011, 23:24
Zojuist teruggekeerd naar EHAM de vertrokken PH-AOH als KLM429 naar OMDB.
Reden volgens gesprekken verkeersleiding/cockpit: problemen met het landingsgestel; kan / kon niet worden ingetrokken.
Best Regards, Hans Biere
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
air-bus
Scramble Addict
Posts: 1198 Joined: 12 Mar 2008, 20:57
Location: EHAMstelveen
Post
by air-bus » 12 Jul 2011, 09:38
A KLM Airbus A330-200, registration PH-AOH performing flight KL-429 from Amsterdam (Netherlands) to Dubai (United Arab Emirates), was climbing out of Amsterdam's runway 36L, when the crew received indication of a green hydraulic system failure and a BSCU (brakes and steering control unit) failure. The crew levelled off at FL060 and returned to Amsterdam's runway 06 for a safe landing without nose wheel steering about 30 minutes after landing. Emergency services detected no leaks, the airplane needed to be towed off the runway.
The flight was cancelled.
Source:
Avherald
Regards,
Arno
330/340
Scramble Master
Posts: 3443 Joined: 21 Jan 2004, 16:38
Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
Location: Uithoorn
Post
by 330/340 » 18 Jul 2011, 16:04
PH-JCT Fk70 KLC (KLM1447) keert van 15.000 ft boven de noordzee terug naar SPL.
Iemand info?
Grtz, Jan
Rob van R
Scramble Senior
Posts: 317 Joined: 24 Dec 2008, 19:23
Subscriber Scramble: Rob van R
Location: Hoofddorp
Post
by Rob van R » 18 Jul 2011, 18:17
Dat is vrij standaard dat Fokkers terugkeren naar Schiphol met klachten. Er is maar 1 Fokker zonder technische klachten en dat is de PH-OFE.....................
Groet Rob
Groet Greetings Rob van Ringelesteijn
Gevlogen met:B717/B727/B737/B747/B757/B767/B777/DC3/DC4/DC6/DC9/DC10/MD11/MD80/MD90/ L1011/A300/A310/A320/A330/A340/TU134/TU154/IL18/IL62/IL76 /AN2/AN24/AN30/MIL2/MIL8/L188 /EMB110/EMB120/EMB190/F27/F28/F50/F70/F100/CRJ200/ATR42/DHC6/BAC1-11/BAE146/CV580 /CE172/CE206/CE208/SF340/R44C130[/b
Rob van R
Scramble Senior
Posts: 317 Joined: 24 Dec 2008, 19:23
Subscriber Scramble: Rob van R
Location: Hoofddorp
Post
by Rob van R » 18 Jul 2011, 18:19
De PH-KZK heeft de vlucht overgenomen..............
Groet Greetings Rob van Ringelesteijn
Gevlogen met:B717/B727/B737/B747/B757/B767/B777/DC3/DC4/DC6/DC9/DC10/MD11/MD80/MD90/ L1011/A300/A310/A320/A330/A340/TU134/TU154/IL18/IL62/IL76 /AN2/AN24/AN30/MIL2/MIL8/L188 /EMB110/EMB120/EMB190/F27/F28/F50/F70/F100/CRJ200/ATR42/DHC6/BAC1-11/BAE146/CV580 /CE172/CE206/CE208/SF340/R44C130[/b
Royaljordanian
Scramble Master
Posts: 12577 Joined: 04 Nov 2006, 20:29
Location: At any airport
Post
by Royaljordanian » 22 Jul 2011, 22:04
Hello,
22/07
Om 14.16LT. heeft Lufthansa Cargo MD11F D-ALCI een zeer merkwaardige approach op de 27 afgerond met een go-around. Reden ? Gelukkig stond hij 10 minuten later weer gewoon veilig op de grond.
KLM 65F ( Embrear) is terug gegaan naar de gate rond 14.36LT de cockpit zei tijdens de line-up bij RWY 24 tegen de luchtverkeersleider als reden '' A little thing in the cabin''
Mvg,
All my posted timings are local !
Key
Site Admin
Posts: 11251 Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM
Post
by Key » 22 Jul 2011, 23:50
Royaljordanian wrote: 22/07
Om 14.16LT. heeft Lufthansa Cargo MD11F D-ALCI een zeer merkwaardige approach op de 27 afgerond met een go-around. Reden
Staat in het topic van deze dag.
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
Hans Biere
Scramble Senior
Posts: 266 Joined: 12 Feb 2008, 20:56
Type of spotter: AirNav RadarBox
Post
by Hans Biere » 23 Jul 2011, 15:06
"Toevallig" heb ik deze manoevre ook op mijn RadarBox scherm kunnen volgen. Op zich is een go-around niks bijzonders; de weers (wind) omstandigheden waren op dat moment erg grillig dus zou een reden geweest kunnen zijn.
In het radioverkeer (dat ik tegelijkertijd uitluisterde) tussen cockpit en toren heb geen sporen van nervositeit, laat staan paniek, bespeurd.
Best Regards, Hans Biere
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
Trabanti
Scramble Die-Hard
Posts: 837 Joined: 30 Jul 2004, 15:19
Type of spotter: Type O, negative
Subscriber Scramble: Nu niet
Location: Wherever I may roam
Post
by Trabanti » 23 Jul 2011, 15:15
Vond het al zo raar, een MD.11 low level gear down in een scherpe bocht over Amstelveen buiten de gangbare aanvliegroutes..
Rome has Bufalotta, Arizona has alotta BUFF..
Hans Biere
Scramble Senior
Posts: 266 Joined: 12 Feb 2008, 20:56
Type of spotter: AirNav RadarBox
Post
by Hans Biere » 23 Jul 2011, 17:01
Over dat "gear down".
Over Amstelveen al? Ik zie ze hier, boven Almere, als 27 in gebruik is en de kisten redelijk laag overkomen het landingsgestel al uitklappen.
Dus ook dat lijkt me niets bijzonders.
Best Regards, Hans Biere
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
Key
Site Admin
Posts: 11251 Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM
Post
by Key » 23 Jul 2011, 17:09
Royaljordanian
Scramble Master
Posts: 12577 Joined: 04 Nov 2006, 20:29
Location: At any airport
Post
by Royaljordanian » 23 Jul 2011, 21:53
Hello,
23/07
Transavia 334 heeft een go-around gemaakt rond 18.35LT. toen ie wou landen op de 27.
Toestel: PH-HZK
Komende van: Corfu
Mvg,
All my posted timings are local !
Zwanenburger
Scramble Newbie
Posts: 45 Joined: 08 Jul 2008, 11:51
Subscriber Scramble: Zwanenburger
Post
by Zwanenburger » 27 Jul 2011, 22:33
Alarmeringen.nl:
PRIO 1 UGS A POSTDUIFWEG SCHIPHOL LUCHTVAART ONGEVAL VOS 1 [ 597 341 ]
27-07-2011 19:54:33 - Kennemerland
Iemand enig idee wat er aan de hand was?
angel77
Scramble Junior
Posts: 217 Joined: 27 Mar 2008, 18:48
Location: zoetermeer
Contact:
Post
by angel77 » 31 Jul 2011, 16:50
15:40:06 31-07-11 Melding : PRIO 1 G-PIER RANDWEG G 505 SGB SCHIPHOL LUCHTVAART ONGEVAL VOS 1 [ 597 341 ]
Regio : 12 : [KEN] Kennemerland
Urgentie : O O O O O : HOOG
Eenheden : 0108321 : Blusgroep Schiphol-Rijk
: 0108382 : Lichtkrant Kazerne Schiphol-Rijk
: 0108999 : Monitorcode Brandweer Kennemerland
: 0108381 : Lichtkrant Kazerne Schiphol-Sloten
: 0106520 : Officier van Dienst Zuid Kennemerland
: 0108311 : Blusgroep Schiphol-Sloten
: 0106581 : Monitorcode Officieren Kennemerland
Weet iemand voor welk toestel en wat voor soort probleem ?