http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2 ... rgelijking" onclick="window.open(this.href);return false;Hans Rolink wrote:Je vraagt je af op welk proefondervindelijk bepaald en bewezen meetgegeven is vastgesteld dat de JSF de beste kandidaat is....
Over welke versie heeft de GAO het dan? De F-35A (conventioneel), B (Navy) of C (STOVL)? Aangezien Nederland in de markt is voor de meest basic versie maakt dat nogal een verschil.roberto wrote:Als je leest dat de GOA het al over een stuksprijs voor productietoestellen van $150 heeft (en waarschijnlijk nog wel hoger), dan zouden zowel de Rafale als de Eurofighter weer acceptabele kandidaten zijn.
In het verleden waren deze te duur ten op zichte van de JSF.
Ja, dank je, maar ik had het over proefondervindelijk vastgestelde gegevens, van een fly-off zoals de Zwitsers dat hebben gedaan vorig jaar. Er is nog maar bitter weinig empirische data na het hebben gevlogen van zo weinig testuren. Daar blijf ik mee zitten. Men gaat een onrijp vliegtuig in productie nemen. Dat vind ik gevaarlijk en niet alleen ik.SquAdmin wrote:http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2 ... rgelijking" onclick="window.open(this.href);return false;Hans Rolink wrote:Je vraagt je af op welk proefondervindelijk bepaald en bewezen meetgegeven is vastgesteld dat de JSF de beste kandidaat is....
En als je meer informatie wilt dan de korte samenvatting van Jack moet je even de PDF's onderaan de pagina aanklikken.
dat geldt toch voor alle kandidaten? Van de Gripen NG moet ook nog een vliegend exemplaartje in elkaar geschroefd worden, en ik neem aan dat we het bij de F-16 niet over de huidige nieuwste blocks hebben maar een doorontwikkeling daarvan.... Fly-off van 3 niet bestandde typen lijkt me erg spannend ....Ja, dank je, maar ik had het over proefondervindelijk vastgestelde gegevens, van een fly-off zoals de Zwitsers dat hebben gedaan vorig jaar. Er is nog maar bitter weinig empirische data na het hebben gevlogen van zo weinig testuren. Daar blijf ik mee zitten. Men gaat een onrijp vliegtuig in productie nemen. Dat vind ik gevaarlijk en niet alleen ik.
Voeg toe dat er sprake is van export versies met verminderde stealth eigenschappen die wij echt gaan krijgen in zo'n geval en waar doe je het dan nog voor.
Mijn twee centen; ga voor de Advanced F-16...
Maar dan zijn we eigenlijk, politiek gezien, waar we willen zijn. Een ondoorzichtige brei van gegevens, op basis waarvan een keuze gemaakt is. Er is, achteraf, bij de onvermijdelijke parlementaire enquête, altijd wel een bron te vinden die je advies ondersteunt Ofwel; je kunt je politieke straatje altijd schoonvegen!Polecat wrote:maar ik weet het langzamerhand allemaal ook niet meer....
Even kort de kandidaten schetsen:Polecat wrote: dat geldt toch voor alle kandidaten? Van de Gripen NG moet ook nog een vliegend exemplaartje in elkaar geschroefd worden, en ik neem aan dat we het bij de F-16 niet over de huidige nieuwste blocks hebben maar een doorontwikkeling daarvan.... Fly-off van 3 niet bestandde typen lijkt me erg spannend ....
maar ik weet het langzamerhand allemaal ook niet meer....
Wat voor kleur glazen heeft die man in zijn bril?SquAdmin wrote:Hans, als ik een Jack de Vries bril opzet kan ik daar de volgende redenatie tegenover zetten:
- Adv. F-16 en Gripen NG = nieuwe wijn in oude zakken
- F-35 = enige 5e generatie fighter die te koop is
Luchtmachtgrijs?Hans Rolink wrote: Wat voor kleur glazen heeft die man in zijn bril?
Ooit nog gekregen van Z.K.H. prins Bernhard.Rockville wrote:Luchtmachtgrijs?Hans Rolink wrote: Wat voor kleur glazen heeft die man in zijn bril?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more