Moderator: gatso76
Pff, not THAT old. They have about 60-some thousand hours on them. That's about half of what's on MP's 767's. The 744 is certified to fly up to 160.000 hours, so plenty of life left in them.streep wrote:two VERY old Martinair converted freighters.
streep wrote:Plane sharing would be strange,
Why would you park two brand new KLM 747ERFs, and continue to fly with two VERY old Martinair converted freighters.
Streep
Reading above , it is certainly sure that both KL and MP are grounding / parking two of their 747Y's due to the recession ( which means that the age of the frames doesn't bother at all )KLM en Martinair houden groot deel vrachtvloot aan de grond
27-02-2009 ( uit luchtvaartnieuws)
AMSTELVEEL - KLM halveert de capaciteit van de vrachtvloot als gevolg van de wereldwijde economische crisis. In een column in het personeelsblad Wolkenridder schrijft KLM-topman Peter Hartman dat zowel bij KLM als Martinair twee Boeing 747-400 Freighters aan de grond worden gezet. De vloot van KLM Cargo bestaat uit vier vrachtjumbo’s.
Martinair Cargo vliegt eveneens met vier Boeing 747-400 Freighters, maar beschikt daarnaast over een vloot van zeven MD-11’s. Over die toestellen schrijft Hartman in zijn column niet.
Per wanneer de vliegtuigen aan de grond worden gehouden is niet duidelijk. KLM laat vrijdag (27 februari) tegenover Luchtvaartnieuws.nl weten dat het nog niet inhoudelijk op de plannen wil ingaan.
Het internationale luchtvrachtvervoer is de laatste maanden bezig aan een vrije val. Brancheorganisatie IATA maakte donderdag bekend dat de hoeveelheid vervoerde vracht in januari met ruim 23 procent is afgenomen ten opzichte van een jaar eerder.
Note this is English area...ErikFB wrote: Dus hier is wel degelijk sprake van het feit dat KL en MP beiden 2 freighters aan de grond gaan zetten ( leeftijd maakt dus in zijn geheel niets uit !!)
Not incorrect but outdated.B767-300ER wrote:76-er, you said before that 2 of the 4 744MP's would go back to the lessor, that seems to be incorrect?
Note this is English area...B767-300ER wrote:ErikFB wrote: Dus hier is wel degelijk sprake van het feit dat KL en MP beiden 2 freighters aan de grond gaan zetten ( leeftijd maakt dus in zijn geheel niets uit !!)
Yes, I read it but I also heard at EHAM that they were still owned by MP, probably the normal rumour circuit.Read a few posts above and you have the answer
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more