Moderator: gatso76
NOS zegt dat de motoren voor de crash zjin los gekomen, dat zal dan wel de reden zijn waarom de motoren een stukkie verder liggenkiwi wrote:Head's up voor de mensen bij de Medisch Centra, er stonden wel 3 Lifeliners op de akker!
Verder wacht ik even met het volgen van de berichtgeving want de spoed uitzending van de NOS is een complete chaos. Dan weer verticaal uit de lucht gevallen, dan weer doorgestuiterd, dan weer geen doden dan 5-10 etc. etc. Vertel dan dat je niks weet. Helemaal verticaal uit de lucht gevallen zal het niet geweest zijn want die rechter motor ligt een flink eind van het toestel vandaan..
Klinkt als 'utter bull ==censored=='! Bij een crashlanding breekt vaak de motorophanging en komen ze een eind van het toestel tot stilstand. Laten we hier aub. niet de nonsens-ideeën uit de gewone media gaan kopiëren mensen, hoe goed bedoeld ook.benvincent7 wrote:motoren voor de crash zjin los gekomen
Dat is inderdaad standaard voor de landing. Het heeft namelijk als doel om meer lift te creëeren om bij lagere snelheden nog te kunnen vliegen. Als het vliegtuig in een glijvlucht is en zo ver mogelijk wil komen zullen de slats in eerste instantie niet uitgeklapt worden, omdat ze ook meer weerstand opleveren. Ze zullen zo kort mogelijk voor de landing uitgeslagen worden om op het laatste moment de snelheid ook te kunnen verlagen.ErikFB wrote:De voorkanten van de vleugelranden zijn uitgeklapt zo te zien op de beelden. Is dat gebruikelijk vlak voor de landing en heeft dat ook invloed op een frame als dat in glijvlucht is ?
Zitten aan 4 bouten die makkelijk afbreken. Zodat de vleugel intact blijft en de motor eraf is.SPL wrote:die motoren hebben toch een soort van 'break system', bij een harde klap dat die 'netjes' afbreken.
Ja, doorgaans is de constructie zodanig dat áls ze afbreken, ze dit doen met zo min mogelijk schade aan de rest van de structuur. (Maar dat is bij een impact met de grond verder niet van belang, in feite. Het is om een verder nog vliegend toestel ook zo te kunnen houden.)SPL wrote: 'netjes' afbreken.
Ga er vanuit dat dat in normale bedrijfsvoering de regel is, maar in geval van fuelproblems en dus een glijvlucht zonder vermogen zal dat toch weerstand opleveren ?air-bus wrote:Dat is inderdaad standaard voor de landing. Het heeft namelijk als doel om meer lift te creëeren om bij lagere snelheden nog te kunnen vliegen. Als het vliegtuig in een glijvlucht is en zo ver mogelijk wil komen zullen de slats in eerste instantie niet uitgeklapt worden, omdat ze ook meer weerstand opleveren. Ze zullen zo kort mogelijk voor de landing uitgeslagen worden om op het laatste moment de snelheid ook te kunnen verlagen.ErikFB wrote:De voorkanten van de vleugelranden zijn uitgeklapt zo te zien op de beelden. Is dat gebruikelijk vlak voor de landing en heeft dat ook invloed op een frame als dat in glijvlucht is ?
Lijkt me ook onzin, volgens mij kan een 737 helemaal niet dumpen! Bovendien was het geen aangekondigde emergency, maar een plotse crash volgens alle berichten.Thijs wrote:RTL Z meldt " Kerosine is van te voren gelost. "
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more