Post all airshow-related items here. Please keep the postings as informative and to-the-point as possible. Refrain from postings with the sole intention to communicate whether you like the show or not, unless accompanied by arguments that can help others.
Ik zie het probleem niet. Macedonie heeft amper geld dus is blij met elk beetje geld. Piet Smets (De verzamelaar uit Baarlo) heeft nog geen Su-25. Hij heeft een eigen low loader waarmee hij de Su-25 kan vervoeren. Maar ja dat transport kost ook aardig wat geld. Nu wil de KLU graag een highlight hebben, een SU-25 bijvoorbeeld. Kortom de KLU betaalt de transport kosten, de SU-25 is eigendom van Piet Smets, de Macedoniers hebben weer wat geld, de KLU heeft zijn highlight helemaal top!
De Egyptische Gomhouria was toch ook bestemd voor een museum? Dus ongeveer eenzelfde constructie.
Niks eigen dieplader, stuur een van de NATO C17's maar, kan die gelijk op de static blijven staan. (en hebben we mooi op woensdag of donderdag gelegenheid tot plaatjes schieten)
A-10 Solo Display (USAF)
F-22 Solo Display+Static (USAF) Als dank voor al onze hulp in Afghanistan e.d.)
F-35 Solo Display+Static(geen mock-up) (USAF) Wil wel eens zien wat dat ding allemaal kan. We moeten weten wat we kopen, doe je ook met een TV.
De Snowbirds uit Canada. Gewoon omdat familie van mijn vader erbij heeft gevlogen en erbij is verongelukt.
Naast al het ireëele brainstormen van diverse mensen, heb ik mogelijk wel een leuke, haalbare suggestie.
Er vliegt al een tijdje een exact nagebouwde Me-262 in Duitsland (de eigenaar is EADS).
Het zou mooi zijn om die eens hierheen te halen om vliegend te zien boven Gilze-Rijen.
Er zit ook nog wat geschiedenis aan vast: tijdens Operatie Bodenplatte (1 januari 1945) vielen 3 Me-262s Gilze aan en net na de oorlog is er ook eentje geweest op tussenlanding naar Engeland toe.
Hier mijn wensenlijstje:
- UASF/NATO C-17 (evt. display);
- USAF F-22;
- een F-104 Starfighter in de display zou ook erg gaaf zijn;
- in 2005 was de J-35 Saab Draken display erg gaaf, dus het zou ook echt super zijn als deze prachtige machine zijn kunsten weer mag vertonen;
- de B-1B lijkt me erg stoer om te zien;
- in 1993 heb ik de F-117 op gilze gezien, weliswaar vanaf grote hoogte vanuit de tuin van mijn ouders. Ik zou het wel stoer vinden deze machines in een display te zien. Een onwerkelijke wens zou een B2 Spirit display te zien, maar dat zou wel een wens zijn.
Zowiezo zijn de open dagen in Gilze-Rijen altijd erg goed georganiseerd en is het altijd een mooi feest wat er komen gaat. Ik ben dus eigenlijk blij met al het moois wat ik te zien krijg en kijk er nu al naar uit.
VoskeOnline wrote:- in 2005 was de J-35 Saab Draken display erg gaaf, dus het zou ook echt super zijn als deze prachtige machine zijn kunsten weer mag vertonen;
- in 1993 heb ik de F-117 op gilze gezien, weliswaar vanaf grote hoogte vanuit de tuin van mijn ouders. Ik zou het wel stoer vinden deze machines in een display te zien. Een onwerkelijke wens zou een B2 Spirit display te zien, maar dat zou wel een wens zijn.
Denk dat die onwerkelijke B2 wens realistischer is dan de andere twee, drakens vliegen niet meer, die in 2005 gaf de laatste display, F-117's staan alweer een paar jaar in de motteballen dus dat gaat ook niet gebeuren.
Zo onrealistisch is een B2 ook weer niet wellicht, maar er moet vast een goede reden zijn om dat ding vanuit de USA eventjes naar Gilze te laten komen. Maar, de organisatie van de RIAT is het ook 2 of 3 keer gelukt. De keren dat ik de kist op de RIAT zag, betrof het alleen een flyby. Helaas te hoog voor het publiek om er een goede blik op te werpen, alleen de onderkant was zichtbaar.
Mike Schoenmaker
Vice-president / Activities / PR
KNVOL, region Noord-Brabant / Noord Limburg
VoskeOnline wrote:De Scandinavian Historical Flight heeft een deense Saab Draken. Van de B-2's weet ik niet of die in europa komen?
Ik weet niet meer precies waar dat allemaal op dit board al eens is besproken (volgens mij ook in Luchtmachtdagen wishlists, misschien wel in deze thread?) maar de deense draken mag alleen nog zijn motor laten draaien, taxiën, laat staan vliegen. Dat is out of the question vanwege de Deense wetgeving. De Zweedse Draken moet wachten tot ergens bepaalde onderdelen van de schietstoel zijn gevonden, die daarnaast ook nog luchtwaardig moeten zijn. Tot die tijd blijft die aan de grond.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Antoine wrote:...
Er vliegt al een tijdje een exact nagebouwde Me-262 in Duitsland (de eigenaar is EADS).
Het zou mooi zijn om die eens hierheen te halen om vliegend te zien boven Gilze-Rijen.
...
Kijk, hier kan ik me goed in vinden!
Volgens mij vliegen er in Duitsland ook nog wel enkele Messerschmitt Bf109's rond. Zijn die hier ooit nog vliegend te zien geweest na 1945?
Nu we toch bezig zijn, één van de Flugwerk Focke Wulf Fw190 replica's mag ook meekomen.
DJMikey wrote:Zo onrealistisch is een B2 ook weer niet wellicht, maar er moet vast een goede reden zijn om dat ding vanuit de USA eventjes naar Gilze te laten komen.
Global power missie, even een paar bommentjes op vlieland laten vallen, dan via Gilze terug naar de states.
de B2 kan niet komen.. er zit teveel "geheime" techniek en software in dat het door de MoD besloten is dat deze kiste niet op open dagen mogen staan. Vandaar de flyby op de RIAT...