The Dude wrote: Laat ik zeggen dat ik erg verbaasd ben dat de BFA en BFB nog rondvliegen, en daarnaast de BFH en BFY zijn omgebouwd.
De 77W is zuiniger en neemt ook meer passagiers mee ( zij het minder C-class en meer Y-class ).
Ik zie alleen een 77W nog niet Sint Maarten en Curacao doen ( ? performance ).
De 744/74E gaat er wel degelijk binnenkort uit. Vanaf 2016 3 stuks per jaar naar horen zeggen.
Even terugkomen op de 747 vervanging van KLM, heb even opgezocht:76-er wrote:Hoe lang zijn eigenlijk de leases op de verschillende types?.
B767-300ER wrote:The Dude wrote: Laat ik zeggen dat ik erg verbaasd ben dat de BFA en BFB nog rondvliegen, en daarnaast de BFH en BFY zijn omgebouwd.
De 77W is zuiniger en neemt ook meer passagiers mee ( zij het minder C-class en meer Y-class ).
Ik zie alleen een 77W nog niet Sint Maarten en Curacao doen ( ? performance ).
De 744/74E gaat er wel degelijk binnenkort uit. Vanaf 2016 3 stuks per jaar naar horen zeggen.Even terugkomen op de 747 vervanging van KLM, heb even opgezocht:76-er wrote:Hoe lang zijn eigenlijk de leases op de verschillende types?.
Leasetermijnen van de 744/74M:
BFA 744: 31-05-2016
BFB 744: 30-11-2014
BFC 74M: Eigendom
BFD 74M: Eigendom
BFE 74M: Eigendom
BFF 74M: Eigendom
BFG 744: 31-07-2014
BFH 744: Eigendom
BFI 74M: Eigendom
BFK 74M: Eigendom
BFL 744: 31-05-2015
BFM 74M: Eigendom
BFN 744: 31-08-2015
BFO 74M: Eigendom
BFP 74M: 15-09-2013
BFR 74M: Eigendom
BFS 74M: Eigendom
BFT 74M: Eigendom
BFU 74M: 30-11-2016
BFV 74M: 16-01-2023 (is afgelopen januari met 10 jaar verlengd)
BFW 74M: 15-01-2015
BFY 744: 10-04-2015
Zeker gezien het gegeven dat de lease van de BFV nog met 10 jaar is verlengd, denk ik dat 76-er wel aardig in de buurt zit met zijn opmerking dat ze rsutig nog een jaar of 10 kunnen doorfladderen...
Niet mijn quote, maar van Berven.76-er wrote:Helaas mogen er geen Combi-vliegtuigen gebouwd worden van de FAA, vanwege aanslagen van 11 september 2002 in New York
Had ik hem al op gewezen .... (zie boven)76-er wrote:Niet mijn quote, maar van Berven.76-er wrote:Helaas mogen er geen Combi-vliegtuigen gebouwd worden van de FAA, vanwege aanslagen van 11 september 2002 in New York
D-Check's zijn voor rekening KLM.nemaco wrote:BFA is terug gekomen van haar D-check op 29-1-2013 en BFB op 27-11-2012. Geeft dat ook niet aan dat ook deze twee oudere toestellen weer minimaal 6 jaar door zullen vliegen bij KLM of zijn de kosten voor een D-check voor de leasemaatschappij en zeggen deze recente D-checks helemaal niets voor wat betreft de periode dat deze nog bij KLM zullen vliegen?
eensch.... Alleen daarom al verwacht ik dat de 744's voorlopig nog wel even rondfladderen.mac wrote:Ik denk dat de leases die aflopen voor een appel en een ei verlengd kunnen worden. De schroot waarde zal niet veel uitmaken tussen nu en 5 jaar. We blijven tenslotte bier en cola drinken. De kist wegzetten bij een andere club voor een hogere leaseprijs gaat niet lukken en daarvoor zijn er al genoeg jongere 400's in de aanbieding. Ook de leasemaatschappij heeft ze afgeschreven na zoveel jaar en zolang het leasecontract meer oplevert dan de evt waardedaling van het schroot in die periode is het voor beide een win win situatie.
Meen iets van najaar 2015 te hebben gelezen.B767-300ER wrote:(wanneer begint Boeing met leveren van de 789 aan KLM?)
[ Post made via Mobile Device ]76-er wrote:Meen iets van najaar 2015 te hebben gelezen.B767-300ER wrote:(wanneer begint Boeing met leveren van de 789 aan KLM?)
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more