Biem wrote: ↑14 Nov 2021, 05:46
Ik heb er verder geen kijk op, maar waarom weer een toestel met RR motoren? Op AMS kan je toch beter met een GE motor terecht lijkt mij?
De lease zal wel goedkoper zijn dan één van beide (ex) KLM A330-200's.
Inderdaad zou een A330-200 met GE CF6-80E1A3 motoren handiger zijn voor maintenance, gezien de aanwezigheid op AMS van een (KLM) GE motorshop.(en een spare engine ?)
Mijn voorkeur zou dan gegaan zijn naar de beschikbare PH-AOM (AON is wat afwijkend doordat deze oorspronkelijk is gebouwd als USAF prototype tanker) , maar waarschijnlijk een te hoge leaseprijs en/of andere onvoordelige voorwaarden.
Eventuele technische ondersteuning door KLM op AMS zal echter tijdelijk zijn, de KLM A330 vloot zal (als de planning niet wordt bijgesteld) in/voor 2024/2025 verdwijnen.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.