Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22164
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
...en de PH-MPS kan deze donderdag 26 januari 2023 weer worden binnengezwaaid/gewuifd te Amsterdam Schiphol...
https://scramble.nl/community/messageboard/14/168182
https://scramble.nl/community/messageboard/14/168182
November 2024 update at FokkerNews.nl....
- niekkie
- Scramble Master
- Posts: 6415
- Joined: 26 Apr 2018, 21:39
- Type of spotter: Civiel/Regi
- Location: AMS/MST/CGN/LGG
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Valt dan toch nog mee Januari i.p.v. Februari wat ik had gehoord!Stratofreighter wrote: ↑25 Jan 2023, 16:02 ...en de PH-MPS kan deze donderdag 26 januari 2023 weer worden binnengezwaaid/gewuifd te Amsterdam Schiphol...
https://scramble.nl/community/messageboard/14/168182
De Cargolux B744 LX-SCV doet zaterdag haar laatste rondje MIA en komt Zondag dan terug en gaat daarna dan gelijk door naar LUX.
en is de vloot van Martinair/KLM Cargo weer compleet dus!
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22164
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ben benieuwd; weer 3 blauw en 1 rood of nu alles in het blauw?
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Of alles in het rood?
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Er moet minimaal 1 kist in ,Martinair kleuren zijn, anders houden ze op te bestaan,is me ooit verteld
Rgds,Martin.
- RobertMB
- Scramble Die-Hard
- Posts: 919
- Joined: 28 Aug 2004, 12:44
- Subscriber Scramble: RobertMB
- Location: Groningen
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Geen probleem... De KLM Flight Academy blijft nog jaren vliegen met de vier SOCATA TB 10 Tobago's en een TB 20 Trinidad in Martinair kleuren!
Greetz Robert
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Oh, en:AMSTELVEEN - Er is nog altijd geen duidelijkheid over het behoud van de Martinair-livrei als de Boeing 747’s van KLM/Martinair Cargo vervangen worden door Airbus A350’s. Vrachtdirecteur Adriaan den Heijer verwacht hier uiterlijk eind 2024 uitsluitsel over te kunnen geven.
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... urenschemaDen Heijer verwacht niet dat de unieke en grote neusdeuren van de Jumbo’s veel gemist zullen worden, zo zei hij ook in de webcast. In de reguliere vrachtstroom is er geen vracht die qua volume te groot is voor de zijdeur van de A350.
Het komt momenteel maar twee tot drie keer per jaar voor, voor specifieke projecten, dat er wel vracht vervoerd wordt die straks niet meer meekan in de A350, aldus Den Heijer, maar dat heeft dus geen significante impact op de bedrijfsvoering.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
747classic wrote: ↑22 Jun 2022, 16:39 Nog een ex Martinair 747 classic vrachtmachine (747-228F, PH-MCN) is na 7,5 jaar storage weer in de lucht !
Op 20 Juni ferry vlucht SHJ-CGK na een verblijf van Sep 2014 - 20 Juni 2022 in SHJ, zie : https://flightaware.com/live/flight/N54VP
N54VP, White Walker Holdings LLC, SHJ, 22 Juli 2021.
Origineel uploaded door Clive Hindmarch op Flickr, zie : https://www.flickr.com/photos/superspot ... otostream/
Hopelijk volgt in Djakarta een HMV bij GMF aero.
Heeft even geduurd, maar gisteren eindelijk overgevlogen van Jakarta naar Bisjkek. Na 8 jaar dus mogelijk weer in commercieel gebruik.747classic wrote: ↑27 Oct 2022, 13:30 De ex Martinair 747-228F, PH-MCN staat op het punt om weer in dienst te worden genomen door Aerostan (Kyrgyzstan)
Na uitfasering bij Martinair in 2008 werd eerst nog enkele jaren doorgevlogen bij Midex Airlines (Sharjah, UAE) met de registratie A6-MDG .
Eind 2014 werd ze tenslotte gestald op SHJ, zonder noemenswaardige protectie.
In April 2021 werd ze opnieuw verkocht, nieuwe eigenaar : White Walker Holdings LLC, met registratie N54VP
Op 20 juni 2022 werd N54VP overgevlogen van SHJ naar CGK voor groot onderhoud bij GMF AeroAsia, de (enige overgebleven) expert betreffende de 747 classic.
Met de registratie EX-47004 zal ze binnenkort weer actief worden voor Aerostan.
Foto: https://www.jetphotos.com/photo/10888168
Overigens heeft dezelfde maatschappij (Aerostan) deze dagen ook een bijna 44 jaar oude Airbus A300 in ontvangst genomen.
In juli 2009 op Kingman opgeslagen, nu via SBD-OSC-KEF-RIX-GYD ook naar Bisjkek gevlogen.
Naar mijn weten de nu oudste nog vliegende Airbus ter wereld.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Videos van ex PH-MCN in Jakarta:
https://www.youtube.com/watch?v=nTWbPkl ... LF_Project
https://www.youtube.com/watch?v=8XPj9WP ... LF_Project
PS: Geluid kan uit, weinig tot geen CF6 geluid te horen
https://www.youtube.com/watch?v=nTWbPkl ... LF_Project
https://www.youtube.com/watch?v=8XPj9WP ... LF_Project
PS: Geluid kan uit, weinig tot geen CF6 geluid te horen
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Wie het kleine niet eert...
Behalve de Tobago's en die ene Trinidad vloog(!) er ook een DA42NG Twin Star in Martinair kleuren: de PH-MFA. Deze heb ik op 9 maart 2023 gezien in de nieuwe KLM Flight Academy kleuren.
Behalve de Tobago's en die ene Trinidad vloog(!) er ook een DA42NG Twin Star in Martinair kleuren: de PH-MFA. Deze heb ik op 9 maart 2023 gezien in de nieuwe KLM Flight Academy kleuren.
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 745
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Het toestel ziet er fantastisch uit..
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Volgens een bericht op facebook gaat de MPS aankomende zaterdag om 16:00 naar Jakarta voor groot onderhoud. Ben benieuwd of ze ooit nog die kist opnieuw gaan spuiten. Waarschijnlijk niet.. Zit die witte ondergrond er al niet op sinds 2009?
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 745
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Wow. Ik had het niet verwacht dat zo’n oud toestel nog een D check zou krijgen. Ik ga er vanuit dat het een D check of is het een C check?
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Als die plannen van Schiphol doorgaan (mits), dan kunnen ze die -MPS daar ook wel laten staan.
Als ik het goed begrijp is de 747-400 eind 2025 dan namelijk persona non grata op Schiphol terwijl de eerste A350F's pas een jaar later komen.
Als ik het goed begrijp is de 747-400 eind 2025 dan namelijk persona non grata op Schiphol terwijl de eerste A350F's pas een jaar later komen.