probleempje met UBC3500-xlt

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Janos
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 720
Joined: 28 Oct 2004, 11:54
Location: Alphen aan den Rijn
Contact:

probleempje met UBC3500-xlt

Post by Janos »

Ik gebruik nu alweer een behoorlijk poosje de UBC3500-xlt scanner en ik vind het een geweldig ding, maar ik denk dat ik er een probleempje mee heb.
Ik ontdekte het voor het eerst tijdens de open dagen in Leeuwarden.
Bij het scannen op geprogrammeerde vliegtuigfrequenties ontvang ik regelmatig op verschillende frequenties een soort pruttelend geluid.
Eerst dacht ik dat er een soort baken of zo in de buurt zat maar ik begin steeds meer te geloven dat het in de scanner zelf zit.
Vlak voor de open dagen heb ik via de PC mijn programmeringen vrij uitgebreid aangepast en mogelijk heb ik ergens een foutje gemaakt of er is misschien toch iets met de scanner aan de hand.
Is er misschien iemand die hier een logische verklaring voor heeft of een andere oplossing. Ik hoor het graag.
User avatar
RobertMB
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 915
Joined: 28 Aug 2004, 12:44
Subscriber Scramble: RobertMB
Location: Groningen

Post by RobertMB »

Ik denk dat er met je scanner niets aan de hand is hoor mar het zgn. "birdies"zijn. Door de scanner worden (1-voudig gezegd) een aantal frequenties gegenereerd als basis/referentie "klok" om te kunnen functioneren. Misschien zit er een "data-skip" functie op die deze kanalen overslaat?

Zelf heb ik een AR 8200 MkIII die ook uiteraard "last" heeft van hetzelfde. Heb mijn AR eens vergeleken met de UBC3500XLT van een kennis en moet zeggen dat beide apparaten niet voor elkaar onderdoen.
Beiden even ingewikkeld en een zelfde "poppenhuisspeakertje" :lol: kwa bediening, maar kwa gevoeligheid zo goed als gelijk. Afgaande op de prijs heeft naar mijn mening de UBC een streep voor !

Groetjes Robert
Post Reply

Return to “'t Praethuys”