Runway repair started
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
- Redskin301
- Scramble Addict
- Posts: 2298
- Joined: 23 Mar 2006, 12:52
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
- Location: Tilburg
- Contact:
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Bouwsels van Antonov willen nog wel eens gebouwd zijn om te kunnen opereren van landingsbanen van slechte kwaliteit, dus misschien hebben ze er geen last vanRedskin301 wrote:klinkt goed, moet daar een antonov op landen
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- Redskin301
- Scramble Addict
- Posts: 2298
- Joined: 23 Mar 2006, 12:52
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
- Location: Tilburg
- Contact:
Dat bedoelt hij ook. Ontwerpen van Antonov zijn best goed hoor, niet alles uit het oosten is slecht. Omdat het gewicht van het beest over veel wielen verspreid is komt er niet zozeer veel meer druk op 1 plek van de runway tegelijk. En laten we niet overdrijven, het heet wel Antonov, hij is groot, maar het is niet de 225. De 124 is prima te vergelijken met de C-17 en daar zou niemand van twijfelen dat het zou kunnen. De naam Antonov laat het ding misschien wat groter lijken dan ie is.Redskin301 wrote:Ik doelde meer op het enorme gewicht van die kist, grote belasting van de baan bij touch down ^^
Maar om nog even een concreet argument te geven. Allebei de grote Antonovs (zowel 124 en ik dacht ook de 225) kunnen zelfs op onverharde banen landen, dan moet wat asfalt wat met hoge eisen is gelegd toch geen probleem zijn?
- Redskin301
- Scramble Addict
- Posts: 2298
- Joined: 23 Mar 2006, 12:52
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
- Location: Tilburg
- Contact:
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12059
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Gewoon diverten naar Eindhoven of Woensdrecht.....Redskin301 wrote:Je luisterd niet naar wat ik zeg, het heeft niks met die antonov te maken, wat ik bedoel is dat als er nu al scheuren ontstaan in die baan wat moet er dan wel niet gebeuren als die grote bakken binnenvallen. En of dat nou een An-124 of weet ik veel wat is maakt niet uit
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
Ik begrijp wel wat je zegt, ik wil dit trouwens geen vijandige discussie gaan maken. Maar het zal me weinig verbazen als de druk per vierkante cm (want dat is puur waar het om gaat, massa is geen probleem) hetzelfde is van een veeel kleiner toestel met een mindere verdeling van het gewicht over een oppervlak. Ik denk dat ik het niet eens hoef uit te leggen, maar vergelijk het met een overgevroren sloot of meer. Iets heel hoogs/zwaar met een contactoppervlak van 1 vierkante meter zal er snel doorheen zakken. Maar diezelfde massa met een contactoppervlak van 20 vierkante meter zal hoogstwaarschijnlijk blijven staan omdat het veel minder druk per vierkante meter/cm oplevert. Massa is hier niet van belang maar verdeling van de massa over het oppervlak. En dat is nou net wat het ADB heel goed heeft begrepen.Redskin301 wrote:Je luisterd niet naar wat ik zeg, het heeft niks met die antonov te maken, wat ik bedoel is dat als er nu al scheuren ontstaan in die baan wat moet er dan wel niet gebeuren als die grote bakken binnenvallen. En of dat nou een An-124 of weet ik veel wat is maakt niet uit
Maar goed als ik concrete cijfers zie over de druk per vierkante meter of centimeter van een AN124 naast een C17 of 747 o.i.d. en er inderdaad uit komt dat het een groot verschil is, zul je mij niet moeilijk horen doen om mijn ongelijk toe te geven
- Stafhunter
- Scramble Addict
- Posts: 1563
- Joined: 28 Apr 2006, 13:49
- Subscriber Scramble: Stafhunter
- Location: Tilburg
- Contact:
hebben ze toevallig nog die buis gevonden van die Spitfire bij de werkzaamheden
F-104 Starfighter patch website http://threshold.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
flown in:
F27-300M C-5
better a spotter with stepladder behind me than a spotter with 50mm in front off me
flown in:
F27-300M C-5
better a spotter with stepladder behind me than a spotter with 50mm in front off me
- ssb-spotting
- Scramble Die-Hard
- Posts: 933
- Joined: 15 Sep 2005, 15:15
- Type of spotter: Everything that's able to fly
- Subscriber Scramble: ssb-spotting
- Location: Kalmthout, Antwerpen, België
- topgun1984
- Scramble Addict
- Posts: 1229
- Joined: 08 Mar 2007, 06:45
- Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
- Location: Gorinchem
- Contact: